زرافشان معاون آموزش متوسطه، کارآفرینی را به عنوان کلید توسعه و اقتصاد کشور دانست و جایگاه کارآفرینی را در کشور جایگاه مهمی خواند .

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست خبری با موضوع طرح کاشف، مهندس زرافشان معاون آموزش متوسطه جایگاه کارآفرینی در کشور جایگاه مهمی است و به دنبال همین مساله سال گذشته برنامه کارآفرینی و برنامه آموزش و پرورش در این خصوص اعلام شد.
 
وی در ادامه گفت: کارآفرینی کلید توسعه و اقتصاد کشور است و در حوزه اشتغال و کارآفرینی و بحث اقتصاد مقاومتی به این موضوع تاکید شده است. 

وی بیان کرد: این چشم انداز وزارت آموزش و پرورش را به عنوان تربیت کننده کارآفرینان آینده مکلف کرده است و  همه بخشهای آموزش و پرورش نیز مکلف به انجام فعالیت‌هایی در این خصوص شدند. 

وی در ادامه بیان کرد: یکی از محورهای اصلی این طرح تفاهم‌نامه‌ای است که برای استفاده از فعالیت های علمی اقداماتی را انجام داده است که آثار امسال در پایه‌های هفتم و هشتم اجرا شد.

وی تصریح کرد: این کار بزرگ با مشارکت یک میلیون و 870 دانش‌آموز سراسر کشور مدیران و معلمان صورت گرفته که نتیجه مطالعه در بخشهای مختلف مورد بهره برداری قرار گرفته است. به این صورت که برای هر دانش‌آموز کارنامه‌ای 14 صفحه‌ای تحت عنوان محورهای کارآفرینی،‌شاخص های ریسک پذیری و تفکر خلاق، قرار گرفته است که در بخشهای بعدی توصیه نامه اولیا مبنا و روحیه کارآفرینی در محیط خانواده و فرهنگ کارآفرینی نوشته شده است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: این چشم انداز با همکاری دانشگاه باشگاه کارآفرینی راه‌اندازی شده که از طریق سایت امکان دسترسی دانش‌آموزان فراهم گردیده که هدف از سایت هم ایجاد شبکه‌های کارآفرینی دانش‌آموزی است.
 
وی خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان طرح کاشف شناسایی می‌شوند و مورد حمایت کارآفرینان آینده کشور قرار می‌گیرند. 

وی بر اساس مطالعات اولیه در جهت حمایت است تا دانش‌آموزان بتوانند در این فضا تجربیات تجاری سازی و بازار یابی و تولیدات خود را عملی کنند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در این خصوص دو اقدام مناسب در جهت فرهنگ‌سازی این مسئله انجام داد که در دو مسئله آموزش همراه تولید و عرضه فروش تولید صورت گرفته و امیدواریم با این برنامه جامع آموزش و پرورش دغدغه ملی و زمینه عملیاتی شدن در حوزه دانشجویی فرهنگ سازی شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار