دو مقام آمریکایی اعلام کردند کشورهای آسیای میانه از حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 استقبال کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، دو مقام این وزارتخانه، که هویت آنها اعلام نشده است، به پرسش های خبرنگاران درباره سفر جان کری به کشورهای آسیای میانه پاسخ دادند.

در این کنفرانس مطبوعاتی یکی از خبرنگاران پرسید آیا هیچ یک از مقامات کشورهای آسیای میانه درباره توافق هسته ای ایران ابراز نگرانی نکرد؟

یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه در پاسخ گفت :«نگرانی؟ خیر. من فکر می کنم تا آنجا که این موضوع به میان آمد استقبال خوبی از آن شد چون بسیاری از این کشورها یا از قبل روابط عمیق اقتصادی با ایران داشته اند یا می خواهند چنین روابطی داشته باشند. و به محض اینکه توافق اجرا شود، به توجه به مسئله (لغو) تحریم ها و چیزهای دیگر این کار برای آنها آسانتر می شود. من فکر می کنم آنها از این توافق خوشحال بودند.»

وزیر امور خارجه آمریکا روزشنبه درآغاز نخستین سفر دوره ای چهار روزه خود وارد قرقیزستان شد. وی در سفر به آسیای میانه از کشورهای ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان و ترکمنستان نیز دیدن کرد.

جان کری در این سفر به رهبران تاجیکستان و ترکمنستان اطمینان داد که با وجود خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، واشینگتن در قبال امنیت آسیای میانه، متعهد باقی خواهد ماند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار