با توجه به تغییرات فناوری امروز نمی‌توانیم سیر آواز را صعودی یا نزولی بدانیم.

اشکان کمانگری خواننده سنتی در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت کنونی آواز موسیقی سنتی گفت: طبیعتا نمی‌توانیم سیر آواز را نزولی یا صعودی بدانیم. تفاوت فناوری، تغییر سلیقه مردمی و موضوعات اجتماعی باعث شده است تا دسترسی جوانان به اساتید و آثار بزرگان در این دوره نسبت به گذشته بیشتر شود.
 
وی ادامه داد: یک هنرجوی موسیقی آوازی به راحتی می‌تواند خط مشی خود را در این عرصه با استفاده از آثار بزرگانی چون تاج اصفهانی‌، ادیب خوانساری و ... پیدا کند.
 
وی اظهار داشت: اکنون با توجه به امکانات عصر نوین در عرصه موسیقی، نهادها و ارگان‌های فرهنگی و همچنین صدا و سیما می‌توانند بهتر عمل کنند و برنامه‌ای که در آن به صورت اختصاصی صدای فعالان موسیقی را پخش می‌کنند را  ایجاد کنند تا زمینه‌ای برای جوانان تازه وارد باشد.
 
وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم صدا و سیما شورای شعر و ترانه‌ای را برای آثار جوانان تشکیل دهد تا رسانه‌ای که برای آحاد مردم است مجالی برای تمامی افراد فعال در این رسانه را فراهم کند.
 
کمانگری در توصیه به سایر نهادهای فرهنگی و نهادهای مسئول بیان کرد: در حال حاضر هر یک از هنرمندان وب‌سایت‌ یا رسانه‌ای شخصی برای اطلاع‌رسانی از وضعیت آثار خود دارند اما نظمی برای ساماندهی و جمع‌آوری آثار و انتشارشان از مکانی خاص وجود ندارد و در واقع یک هنرمند زمانی را تجربه می‌کند که علاوه بر خوانندگی باید دغدغه تولید، چاپ و انتشار را هم داشته باشد.
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار