حجت‌الاسلام والمسلمین زنجیرزن حسینی درمورد فراز «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَابْنَ ثارِهِ وَالْوِتْرَ الْمَوْتُورَ» توضیحاتی داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم زنجیرزن حسینی، کارشناس مذهبی و استاد حوزه و دانشگاه درمورد فراز «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَابْنَ ثارِهِ وَالْوِتْرَ الْمَوْتُورَ» بیان کرد: «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَابْنَ ثارِهِ وَالْوِتْرَ الْمَوْتُورَ»، یکی از فرازهای بسیار بلند زیارت عاشوراست. یعنی سلام بر کسی که خون خداست یا این که خون‌خواهش خداست. در لغت عرب، ثار به دو معنا استفاده شده است. 

اگر به این معنا باشد که خداوند متعال، خون‌خواه امام حسین علیه السلام هستند چه بسا اشاره‌ای به حدیث قدسی بلند و مشهوری دارد که هر کس من را طلب کند من را می‌یابد و هر کس، من را بیابد من را می‌شناسد و هر کس، من را بشناسد من را دوست خواهد داشت و هر کس که من را دوست داشته باشد عاشق من خواهد شد و هر کس عاشق من شود من عاشق او می‌شوم و هر کس که من عاشق او شوم او را خواهم کُشت (یعنی او را به مقام فنا خواهم رساند که بالاترین مقام عرفان است) و هر کس که من او را بکُشم پس بر من است دیه‌ی او را پرداخت کنم و کسی که دیه‌ی او برعهده من باشد خودم دیه او خواهم شد. 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار