"میدیا فرج‌نژاد" در نشست آلبوم "بادآباد" گفت: این آلبوم موسیقی نمونه‌ای برای آشتی مخاطب امروز با آواز است.

 به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست خبری آلبوم "بادآباد" که دقایقی پیش با حضور جمعی از اهالی هنر، ادب و عوامل آلبوم در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد؛ "میدیا فرج‌نژاد" آهنگساز آلبوم بادآباد در این نشست گفت: بخش آواز موجب تمایز خوانندگان با یکدیگر می‌شود که متاسفانه در 15 سال اخیر خوانندگان در آواز خوانی دچار مشکل شدند و به حدی موسیقی ریتمی و تصنیف گونه به مخاطبان موسیقی ارائه شده که ما دیگر اثری از آواز نمی‌بینیم در حالی که این یک توانمندی به شمار می‌رود.  
 
وی اظهار داشت: از ابتدای مسیر ذهنیتم برای ساخت موسیقی بادآباد، آشتی دادن مخاطب با آواز بود.
 
آهنگساز آلبوم "بادآباد" افزود: زمانی مردم ما علاقه زیادی به شنیدن موسیقی اصیل داشتند در حالی که اکنون علاقه خود را به شنیدن این موسیقی از دست دادند و من در این آلبوم تلاش کردم که در کنار شنیدن تصنیف بتوانیم آباد را بگنجانیم و نکته جالب این است که تمام آوازهای خوانده شده آهنگ‌سازی شده است.  
 
فرج‌نژاد تصریح کرد: معتقدم که آواز امروز تغییراتی پیدا کرده و ما شاهد برخی شیوه‌های دراماتیک درآواز امروز هستیم.  
 
وی با اشاره به همکاری با خوانندگان مختلف در آلبوم‌های مختلفی که آهنگسازی آنها را برعهده داشته گفت: من در آلبوم بادآْباد به دنبال شناخت توانمندی‌های اشکان کمانگری بودم و معتقدم هر صدای متفاوتی یک شوقی را در من برمی‌انگیزد و ممکن هر خواننده‌ای هنگام ورود به هر پروژه به توانمندی‌های خود واقف نباشد اما من به عنوان یک آهنگساز این موضوع را وظیفه خود می‌دانم که اگر خواننده‌ای توانمندی حضور در موسیقی ایرانی را دارد من از این توانمندی بهره ببرم.  
 
وی اظهار داشت: هر اتفاق موسیقایی احتیاج به یک بستر مناسب دارد تا خواننده یا نوازنده بتواند آن مسیر را راحت‌تر طی کند و تلاش ما این بود که این اتفاق در فضایی رخ دهد که با مخاطب قرابت بیشتری برقرار کند و به آواز صدمه‌ای وارد نکند.  
 


"محمدعلی بهمنی" ناظر حاضر در آلبوم باد آباد در این نشست گفت: این آلبوم با توجه به عوامل حاضر در آن برای من یک شوقی را به همراه داشت زیرا معتقدم زیستن عده‌ای از افراد با یکدیگر برای خلق یک اثر اتفاقی خوب است که یکی از دغدغه‌های من در تلفیق شعر و موسیقی همیشه این بوده که چرا شاعر در روند طی شدن کار خود در یک آلبوم نظارت ندارد و به همین دلیل اگر باز هم پیشنهاد دیگری به من بشود به طور یقین آن را می‌پذیرم.
 
بهمنی افزود: متاسفانه در شرایطی که ما قرار داریم کارشناس به ممیز تعبیر شده  و طبق تعبیر مفهومی ما ممیز به کسی گفته می‌شود که فکر شخصی دیگر را قیچی کند اما ما حتی یکبار هم عنوان کارشناس را به کار نمی‌بریم و مدام از لفظ ممیز استفاده می‌کنیم.  
 
وی تصریح کرد: از نظر حقوقی کسی حق دخالت در اثر شخصی دیگر را ندارد و بدین ترتیب ضعف کارها گرفته نمی شود و تنها خطوط قرمز آن مد نظر قرار می‌گیرد.  
 
وی افزود: از بازشدن فضا خوشحال هستیم و شاید با توجه به فضای جدید مشکلات موجود درباره اخذ مجوز اشعار برطرف شود و ما دیگر لزومی برای صحبت کردن درباره این مسائل را نداشته باشیم.  
 
"اشکان کمانگری" خواننده آلبوم "بادآباد" در این نشست گفت: در موسیقی ما قبل‌تر بزرگانی مانند استاد "مشکاتیان" و استاد "لطفی" آثاری را ارائه داده‌اند که حاصل همنشینی خواننده و آهنگساز بوده و گاهی این آوازها مدت‌ها دارای یک طرح اولیه بوده و حتی درجلسات مختلف خوانده می‌شده و مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.  
 
وی افزود: برای من حضور در آلبوم بادآباد به جهت درک محضر استاد "بهمنی" اتفاق بزرگی بود و معتقدم یک طرح آوازی به لحاظ ساختار بندی نیاز به یک طرح تمرینی نیز دارد که باید با حضور آهنگساز و ناظر ادبی انجام شود.  
 
وی خاطر نشان کرد: برای نزدیک شدن به کاری که به میزانی دارای پختگی باشد نیاز به در هم فکنی و هم‌فکری بین خواننده و آهنگساز احساس می‌شود.  
 
 
انتهای پیام/ اس

برچسب ها: آهنگساز ، آلبوم ، میدیا ، موسیقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار