حمیدرضا خانکه عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار
حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: دانشجویان قشر عظیمی از جامعه ما را تشکیل میدهند، اگر در مقطع کارشناسی به دانشجویان نقش تحقیق و پژوهش و پژوهشهای کاربردی آموزش داده شود، شاهد جریانات سازندهای در جامعه خواهیم بود.
وی در ادامه گفت: در دانشگاهها سه رکن دانشجو، استاد و کارمند ایفای نقش میکنند که پژوهش و آموزش در دل این سه ضلع است.
خانکه خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بعنوان قطب توانبخشی کشور پتانسیلهای زیادی دارد و اگر دانشجویان این دانشگاه و همچنین سایر دانشگاهها در بحث تولید محصول ورود کنند، شاهد حمایتهای مرکز رشد و همچنین بهرهگیری از اقتصاد دانشبنیان خواهند بود.
خانکه در ادامه گفت: دانشجویان باید به فکر عمل مبتنی بر علم باشند تا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اقتصاد دانشبنیان در جامعه شکوفا شود.
وی افزود: هدف تحقیق باید افزایش سرمایه ملی، تولید کالا، استقلال، قدرت منطقهای و اقتصاد دانشبنیان باشد تا با تعامل علم و اقتصاد شاهد شکوفایی جامعه باشیم.
وی با تاکید برجای خالی پژوهش در دوره کارشناسی، خاطرنشان کرد: دانشگاه محل توقف نیست و تولید ایده تا محصول باید از گامهای نخستین و در دوران کارشناسی در دانشگاهها شکل بگیرد تا مدرکگرایی جای خود را به تولید ایده و شکوفایی علمی و اقتصادی بدهد و این مهم توسط اساتید و دانشجویان و فرهنگسازی در سطح دانشگاهها میسر خواهد شد.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان
اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/