پیکر مطهر 5 تن دیگر از جان باختگان فاجعه اندوهبار منا امروز در استان چهارمحال و بختیاری تشییع می شود.


به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، پیکر پاک «حاج بهرام مهدیان دهکردی» و «حاج حسینعلی علی پور دستنایی»، «حاج سیاوش همتیان سورکی»، «حاج حمیدرضا خاکسارحقانی دهکردی» و «حاج باقر حسین زاده دهکردی» 5 تن دیگر از جان باختگان فاجعه غمبار و دلخراش منا از چهارمحال و بختیاری، با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان تشییع و خاکسپاری می شود.

پیکر مطهر این مهاجران الی الله، روز گذشته در قالب چهارمین گروه جان باختگان منا از طریق فرودگاه مهرآباد تهران وارد کشور شد.

مراسم تشییع این جان باختگان در شهرکرد مرکز استان از میدان 12 محرم به سمت چهارراه بازار تا حرم امامزادگان دو معصوم (س) انجام و پس از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، برای خاکسپاری به گلزارهای شهدای محل های سکونت آنان منتقل می شود.

تاکنون پیکر پاک 10 تن دیگر از حجاج جان باخته استان چهارمحال و بختیاری در حادثه منا (حاج محمد جواد فیاض، حاج هرمز داودی کرانی، حاج علی حسین ولی پور دستنایی، حاج عیدی محمد عزیزی سورشجانی، حاج بهرام بهرامیان، حاج عبدالمحمد ستاری، حاج علی اصغر مهرابی سلمی، حاج عبدالصالح جهانبازی، حاج گشتاسب رستمی فرادنبه و حاج فرهاد نجفی) تشییع و خاکسپاری شده و پیکر 4 تن از این مهاجران الی الله (حاج غلامحسین الله وردی، حاج فیض الله کیوانی، حاج مهدی قلی پور فیل آبادی و حاج سلطانعلی نفر شلمزاری) به میهن بازنگشته است.

گفتنی است امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع راهی سرزمین وحی شدند که 405 نفر آنها از استان چهارمحال و بختیاری بودند. 

در پی فاجعه دلخراش و مرگبار صبح روز پنج شنبه 2 مهرماه 1394 مصادف با عید سعید قربان، بر اثر ازدحام جمعیت در مناسک رمی جمرات در صحرای منا، متأسفانه بیش از 4 هزار و 700 نفر از حجاج، کشته و زخمی شدند.  

آمار نهایی جان باختگان ایرانی در این فاجعه مصیبت بار نیز 464 نفر اعلام شد. 

در پی سقوط یک دستگاه جرثقیل به دلیل باد و طوفان شدید در محوطۀ مسجدالحرام، در ساعت ۱۷:۱۰ (به وقت مکه مکرمه) روز جمعه ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۴ و 27 ذی القعده 1436 (۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵) هم ۱۰۷ نفر کشته و ۲۳۸ نفر مجروح شدند که 11 نفر از جان باختگان و 32 نفر از مجروحین این حادثه نیز از زائران ایرانی بودند.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.