شهرکرد؛

بازگشت اولین کاروان حجاج استان چهارمحال و بختیاری

اولین کاروان حجاج استان چهارمحال و بختیاری به کشور بازگشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اولین کاروان حجاج استان چهارمحال و بختیاری به مدیریت احسان الله پیکار از شهرستان بروجن (شماره 18005) ساعت 22 شب گذشته (دوشنبه 13 مهر) بعد از اتمام اعمال و مناسک حج تمتع، از طریق فرودگاه شهید بهشتی اصفهان وارد کشور شدند.

این کاروان در حادثه منا دارای یک نفر جان باخته (حاج سیاوش همتیان سورکی) و یک نفر مصدوم تحت درمان در بیمارستان تهران (حاج بیگ محمد مرادی) می باشد.

کاروان 18001 به مدیریت شکرالله چراغیان نیز در تاریخ 14/7/94 و کاروان 18003 به مدیریت عبدالکریم واحد در تاریخ 23/7/94 به کشور باز می گردند.

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع راهی سرزمین وحی شدند که 405 نفر آنها از استان چهارمحال و بختیاری بودند. 

در پی فاجعه دلخراش و مرگبار صبح روز عید سعید قربان (پنج شنبه 2 مهرماه جاری) بر اثر ازدحام جمعیت در صحرای منا، متأسفانه بیش از 4 هزار و 700 نفر از حجاج، کشته و زخمی شدند.  

آمار نهایی جان باختگان ایرانی در این فاجعه مصیبت بار نیز 464 نفر اعلام شد که 18 نفر از حجاج استان چهارمحال و بختیاری نیز در این حادثه تلخ جان خود را از دست دادند. 

در پی سقوط یک دستگاه جرثقیل به دلیل باد و طوفان شدید در محوطۀ مسجدالحرام، در ساعت ۱۷:۱۰ (به وقت مکه مکرمه) روز جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ و 27 ذی القعده 1436 (۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵) هم ۱۰۷ نفر از حجاج کشته و ۲۳۸ نفر مجروح شدند که 11 نفر از جان باختگان و 32 نفر از مجروحین این حادثه نیز از زائران ایرانی بودند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.