پس از حادثه پنج شنبه گذشته در منا، 16 نفر از حجاج استان چهارمحال و بختیاری همچنان در لیست مفقودین هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز شهرکرد،از حجاج استان چهارمحال و بختیاری پس از حادثه منا تا کنون،علاوه بر فوت 2 زائر، 16 نفربه دلیل عدم مراجعه به کاروان های مربوطهدر لیست مفقودین قرار دارند.

اسامی 16 زائر مفقود شده استان چهارمحال و بختیاری تا این لحظه به شرح زیر می باشد:

1)غلامحسین الله‌وردی

2)بهرام بهرامیان

3)عبدالصالح جهانبازی

4)حمیدرضا خاکسار حقانی

5)گشتاسب رستمی

6)عبد محمد ستاری

7)حسینعلی علی پور دستنایی

8)مهدی قلی علیپور فیض آبادی

9)محمدجواد فیاض

10)فیض‌الله کیوانی

11)علی‌اصغر محرابی

12)عیدی محمد عزیزی سورشجانی

13)سیامک همتیان سورکی

14)سلطانعلی نفر شلمزاری

15)فرهاد نجفی

16)بهرام مهدیان

بر اساس اعلام اولیه سازمان حج و زیارت، 21 نفر از حجاج چهارمحال و بختیاری در فاجعه‌ صحرای منا مفقود شده بودند که خوشبختانه 3 نفر از آنان با نام های «باقر حسین زاده»، «فریبرز ستاری دستنایی» و «بیک محمد مرادی» شناسایی و در سلامت کامل هستند.

متأسفانه 2 نفر از مفقودین به نام های «هرمز داودی کرانی» و «علی حسین ولی پور» (از کاروان 18003 شهرکرد) هم در فهرست جان باختگان حادثه قرار گرفتند.

بنا بر اعلام استانداری چهارمحال و بختیاری، مسئولان استانی با تشکیل کمیته های پیگیری در مکه مکرمه و استانداری، از طریق تماس های لحظه به لحظه، به صورت جدی و دقیق پیگیر وضعیت سلامت حجاج و زائران بازنگشته به کاروان های استان هستند.

تیمهای امدادی بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و دیگر مراکز نیز در حال پیگیری موضوع از طریق مراجعه به بیمارستان ها، مراکز امدادی و ... بوده که به محض کسب اطلاعات جدید به اطلاع مردم شریف خواهد رسید.

امسال 405 نفر در قالب سه کاروان از استان چهارمحال و بختیاری برای انجام اعمال و مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شدند که دو کاروان از شهرکرد (شماره های 18001 و 18003) و یک کاروان از بروجن (شماره 18005) می باشد.

در حادثه مرگبار صبح پنج شنبه دوم مهرماه جاری بر اثر ازدحام جمعیت حجاج بیت الله الحرام در منا، حدود 2 هزار نفر از حجاج کشته و حدود 2 هزار نفر مجروح شدند.

تا کنون169زائر ایرانیدر این حادثهکشته، ۸۵ نفر مجروح و298نفر هم مفقود شده اند.

انتهای پیام/س


برچسب ها: حادثه منا ، حج ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.