تعداد حجاج جان باخته استان چهارمحال و بختیاری در حادثه منا به 5 نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد و بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی سازمان حج و زیارت، اسامی «غلامحسین الله وردی»، «محمدجواد فیاض» و «فیض الله کیوانی» از حجاج مفقود شده استان چهارمحال و بختیاری هم در فهرست جان باختگان حادثه مرگبار صحرای منا قرار گرفت.

با اعلام نام این 3 نفر، تعداد حجاج جان باخته این استان به 5 نفر افزیش یافت که همگی از کاروان 18003 شهرکرد هستند.

پیش از این اسامی «هرمز داودی» و «علی حسین ولی پور دستنایی» از چهارمحال و بختیاری به عنوان جان باختگان این حادثه اعلام شده بود.

بنابر این کاروان های حجاج چهارمحال و بختیاری در فاجعه منا تا کنون دارای 5 کشته، 5 مجروح و 13 مفقود می باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با ابراز تأسف و تسلیت درگذشت این حجاج و زائران بیت الله الحرام گفت: در تماس با مسئولان چهارمحال و بختیاری که در مکه مستقر هستند، وجود این اسامی در بین جان باختگان حادثه منا تأیید شده است.

خدابخش مرادی افزود: پیکر مطهر حاجیان فوت شده استان در حادثه منا، همراه دیگر حجاج به کشور بازگردانده می شود.

امسال 405 نفر در قالب سه کاروان از استان چهارمحال و بختیاری برای انجام اعمال و مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شدند که دو کاروان از شهرکرد (شماره های 18001 و 18003) و یک کاروان از بروجن (شماره 18005) می باشد.

در حادثه مرگبار صبح پنج شنبه دوم مهرماه جاری بر اثر ازدحام جمعیت حجاج بیت الله الحرام در رمی جمرات در منا، حدود 4 هزار نفر از حجاج کشته و حدود 2 هزار نفر مجروح شدند.

در این حادثه تا کنون 228 زائر ایرانی کشته، ۸۵ نفر مجروح و 298 نفر هم مفقود شده که به کاروان ها بازنگشته اند.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: حجاج ، حادثه منا ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.