استاندار چهارمحال و بختیاری با حضور در بین خانواده دومین جان باخته این استان در حادثه منا، از آنان دلجویی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، قاسم سلیمانی امروز دوشنبه همراه با تعدادی از مدیران استانی، با حضور در شهر دستنا از توابع شهرستان کیار، با خانواده حاج علی حسین ولی پور دستنایی جان باخته حادثه منا دیدار و پیام تسلیت رئیس جمهوری، هیات دولت و وزیر کشور را به آنان ابلاغ کرد.

وی در این دیدار گفت: عربستان باید به عنوان خادم الحرمین، با ارائه بهترین خدمات به مسلمانان، بهترین شرایط و امکانات را برای حضور زائران و حجاج بیت الله الحرام فراهم کند.

سلیمانی افزود: این در حالی است که حکومت عربستان، مشغول دخالت در امور کشورهای دیگر مانند سوریه و یمن است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: دولت های اسلامی نباید در برابر این بی کفایتی و بی مدیریتی مسئولان عربستان ساکت بمانند.

 وی، شب گذشته نیز با حضور در روستای کران شهرستان فارسان از خانواده حاج هرمز داودی، نخستین زائر جان باخته این استان در حادثه منا دلجویی کرد.

امسال 405 نفر در قالب سه کاروان از استان چهارمحال و بختیاری برای انجام اعمال و مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شدند که دو کاروان از شهرکرد (شماره های 18001 و 18003) و یک کاروان از بروجن (شماره 18005) می باشد.

در حادثه مرگبار صبح پنج شنبه دوم مهرماه جاری بر اثر ازدحام جمعیت حجاج بیت الله الحرام در رمی جمرات در منا، حدود 2 هزار نفر از حجاج کشته و حدود 2 هزار نفر مجروح شدند.

در این حادثه تا کنون 169 زائر ایرانی کشته، ۸۵ نفر مجروح و 298 نفر هم مفقود شده که به کاروان ها بازنگشته اند.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.