نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: آل سعود، بی کفایتی خود در امر برگزاری مناسک حج و تولیت خانه خدا و حرمین شریفین را اثبات کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام محمدعلی نکونام در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری با ابراز تأسف از حادثه پنج شنبه گذشته صحرای منا که منجر به کشته و رخمی شدن تعدادی از حجاج بیت الله الحرام از جمله زائران ایرانی شد و تسلیت به خانواده های داغدیده، ابراز امیدواری کرد: بی کفایتی آل سعود در امر برگزاری مناسک حج امسال، سبب بیداری جهان اسلام شود.

وی تأکید کرد: دولت خبیثی نظیر آل سعود، بی کفایتی خود در امر برگزاری مناسک حج و تولیت خانه خدا و حرمین شریفین را اثبات کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به وقوع حوادث اخیر منا تصریح کرد: این حوادث و موارد متعدد گذشته، نشان از خیانت و بی کفایتی آل سعود دارد و جهان اسلام نباید در برابر این خیانت ها ساکت باشد.

حجت الاسلام نکونام، تفرقه افکنی ها و بازی های سیاسی در جهان اسلام را مانع اتحاد مسلمانان در برابر جنایتکاران دانست و گفت: ایران اسلامی براساس توصیه های مقام معظم رهبری همواره تلاش خود را برای وحدت جهان اسلام به کار گرفته است.

وی به تلاش های صورت گرفته برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان هم اشاره کرد و افزود: امید می رود با برگزاری چنین برنامه هایی بتوان دین خود را به شهدا ادا کرد.

امسال 405 نفر در قالب سه کاروان از استان چهارمحال و بختیاری برای انجام اعمال و مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شدند که دو کاروان از شهرکرد (شماره های 18001 و 18003) و یک کاروان از بروجن (شماره 18005) می باشد.

در حادثه مرگبار صبح پنج شنبه دوم مهرماه جاری بر اثر ازدحام جمعیت حجاج بیت الله الحرام در رمی جمرات در منا، حدود 2 هزار نفر از حجاج کشته و حدود 2 هزار نفر مجروح شدند.

در این حادثه تا کنون 169 زائر ایرانی کشته، ۸۵ نفر مجروح و 298 نفر هم مفقود شده که به کاروان ها بازنگشته اند.

کاروان های حجاج استان چهارمحال و بختیاری هم در این فاجعه بر اساس آخرین گزارش، دارای 2 کشته، 5 مجروح و 16 مفقود می باشند.




انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.