مدیرکل گمرگ کهگیلویه وبویراحمدگفت: دومیلیون و 112هزار و 839دلار کالا درنیمه نخست سال جاری از این استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ بهنام احمدی افزود: دراین مدت 28فقره اظهارنامه صادراتی تشکیل و از این طریق 458تن عصاره پودر شیرین بیان و لوازم آرایشی وبهداشتی به کشورهای آلمان، افغانستان، انگلستان و امارات متحده عربی صادر شد.

وی اظهارکرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 81 درصد کاهش و از لحاظ ارزش ریالی هفت دهم درصد رشد داشته است.

احمدی توقف صادرات سیمان را علت کاهش صادرات این استان دانست و افزود: بخش زیادی از 58 اطهارنامه صادراتی شش ماهه نخست سال گذشته این استان مربوط به صادرات سیمان بود.

وی نیود شرکتهای تولیدی و تجاری تخصصی درزمینه صادرات را علت بی رونقی صادرات کالاهای غیرنفتی این استان دانست و تصریح کرد: این درحالی است که کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت های خوبی برای صادرات دارد.

وی از آمادگی گمرک استان برای ارایه خدمات به تجار و صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی در کمترین زمان ممکن خبر داد و گفت: رونق صادرات کالا از این استان تلاش بیش از پیش مسوولان بخشهای اقتصادی و تولیدی را می طلبد.

مدیرکل گمرگ کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد : در هفت ماهه اول امسال 70پرونده کالای قاچاق تحویل کمرگ این استان شده است.

کهگیلویه وبویراحمد با ظرفیت تولید انواع صنایع دستی بویژه قالی ، تولید سالانه حدود200هزار تن محصولات کشاورزی و باغی ، فرآورده های دامی و صنعتی به لحاظ نزدیکی با بنادر جنوب کشور موقعیت ویژه ای برای صادرات کالای غیرنفتی دارد.

حدود20درصد نفت کشور از حوزه نفتی گچساران در کهگیلویه وبویراحمد تولید و صادر می شود. 

انتهای پیام /ش
برچسب ها: صادرات ، کالا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.