مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک ارس و مزیت های موجود، سرمایه گذاری و درآمدزایی فعالان اقتصادی ترکیه در منطقه آزاد ارس ارس آسان است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، عرب باغی در جلسه با هیات اقتصادی کشور ترکیه با اشاره به مزیت های سودآور سرمایه گذاری در ارس، گفت: ارس فرصتی بی نظیر برای حضور سرمایه گذاران ترک است.

وی با بیان اینکه همواره کالاهای ترکیه نسبت به کالاهای بی کیفیت سایر کشورها از مقبولیت نسبی در ایران برخوردار بوده است، با تاکید بر تولید برندهای برتر دنیا در ارس و تامین بخشی از نیاز بازار ایران و صدور به کشور هدف توسط سرمایه گذار خارجی و بخصوص ترک ها، تولید و صادرات در ارس را آسان و سودآور اعلام کرد.

وی همچنین تولید بخشی از کالا در یک کشور و تکمیل آن در کشور دیگر را سرمایه گذاری کم هزینه و پرسود برای فعالان اقتصادی ایران و ترکیه دانست و گفت: سرمایه گذاری های مشترک ایران و ترکیه همواره با موفقیت همراه بوده و این مهم در ارس مشهود می باشد.

وی اظهار داشت: مزیت های رقابتی، گمرکی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس، فرصتی طلایی برای کسب سود بیشتر و گشایش بازارهای جدید و ایجاد تنوع در تولید است.

عرب باغی در بخش دیگر سخنان خود بازار مصرف 75 میلیون نفری ایران و شرایط قانونی و مشوق های سرمایه گذاری در ارس و همچنین شرایط فرهنگی و اقتصادی و موقعیت جغرافیایی ایران و ترکیه را یادآور شد و افزود: علاوه بر مزیت های قانونی و منطقه ای، وجود انرژی، نیروی کار متخصص و مواد اولیه ارزان قیمت در ایران نسبت به کشورهای خارجی، فرایند بازاریابی، تولید و صادرات را سهل و سریع تر کرده است.

وی با تاکید بر لزوم تولید محصولات باکیفیت در ارس، تولید و مونتاژ کالاهای مطرح دنیا و توجه به موضوع برندسازی و جلب رضایت مشتریان را مهم ارزیابی کرد و گفت: از هرگونه فعالیت اقتصادی صادرات محور و مطابق با استانداردهای جهانی حمایت می کنیم.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.