مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر، از خرید بیش از 6 برابر گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در شهرستان اهر نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسدی گفت: بیش از 48 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان اهر خریداری شده است.

وی، افزود: باعنایت خداوند و با توجه به بارش مناسب 470 میلی متر با پراکنش مناسب در سال جاری تولید محصولات کشاورزی از جمله محصولات زراعی شهرستان اهر در حد مطلوب و چشمگیری افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر، گفت: امسال با رکوردگیری از مزارع شاخص شهرستان اهر میزان تولید گندم 4 و 119 کیلوگرم در هکتار بوده است.

وی، افزود: کل اراضی زراعی شهرستان اهر 104هزار هکتار می باشد که از کل این اراضی37 هزار و 600 هکتار به زراعت گندم و جو اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر، گفت: امسال با خرید 45 هزار و 299 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به قیمت تضمینی 11هزار و 550 ریال توسط سیلو ها و اتحادیه های تعاون روستایی و با خرید 2 و 867 تن گندم بذری توسط شرکت های تولیدی بذر، میزان خرید گندم شهرستان اهر از مرز 48 هزار و 166 تن گذشت که این روند همچنان ادامه دارد و در مقایسه با سال قبل بیش از 6 برابر خرید صورت پذیرفته است.

اسدی، گفت: همچنین امسال با خرید تضمینی جو مازاد بر مصرف کشاورزان به قیمت 9 هزار و 200 ریال مجموع خرید جو مازاد بر مصرف 4 هزار و 177 تن بوده که توسط اتحادیه های تعاون روستایی خریداری شده است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.