والس: فرانسه نمی تواند انتخاب روسیه را بپذیرد

نخست وزیر فرانسه گفت: فرانسه نمی تواند انتخاب روسیه را در حمایت از حکومت بشار اسد در سوریه بپذیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه دوشنبه در برابر شماری از نظامیان دخیل در مبارزه با گروه تروریستی داعش گفت: فرانسه نمی تواند انتخاب روسیه را در حمایت از حکومت بشار اسد در سوریه بپذیرد.

اتحادیه اروپا از مسکو خواسته است بلافاصله حملات هوایی خود را علیه مخالفان میانه رو در سوریه متوقف کند.

این درخواست در حالی مطرح می شود که روسیه اعلام می کند مانند فرانسه و آمریکا درحال مبارزه با داعش است.

مانوئل والس در برابر صدها نفر از نظامیان فرانسوی که در یکی از پایگاه های هوایی در اردن در حال اجرای ماموریت هستند، گفت: شما نیز شاهد بازی قدرت ها، ‌نفوذهای خارجی  و ‌افزایش قدرت اقدامات نظامی روسیه که هنوز هوایی است اما ممکن است زمینی نیز باشد، ‌هستید.

وی افزود: تلاش برای حفظ حکومت بشار اسد، ‌حمله به شورشیان میانه رو،‌ اشتباه کردن درباره هدف است، ‌سیاست نیست، ‌بازگشت به عقب است و فرانسه نمی تواند آن را بپذیرد.

نخست وزیر فرانسه روز قبل در امان که در 200 کیلومتری دمشق واقع است تصریح کرده بود فرانسه ارتش روسیه را از طرح های خود برای حمله به داعش آگاه نمی کند.

مانوئل والس اعلام کرد: رایزنی با روس ها در خصوص آنچه به حملات به داعش مربوط می شود، وجود ندارد.

وی افزود: ما به شکلی مستقل و هماهنگ با ائتلاف عمل می کنیم.

مانوئل والس در طول این سفر دوره ای به خاورمیانه که همچنین از مصر و عربستان سعودی نیز دیدن می کند،‌ چندین بار خاطر نشان کرد گفتگو بین پاریس و مسکو قطع نشده است.

مانوئل والس در پایگاه هوایی اردن در مراسم اعزام دو هواپیمای میراژ 2000 برای اجرای ماموریت حملات به اهداف زمینی در خاک عراق در چارچوب عملیات ضد داعش موسوم به شمال حضور یافت.

فرانسه از یک سال پیش این عملیات را علیه داعش در عراق آغاز کرده است.

وی گفت: در برابر دشمنان آزادی،‌ در برابر وحشی گری، در برابر انبوهی از انسان های تشنه تخریب،‌ شکنجه و تنزل انسانیت ما باید شدیدترین پاسخ ها را بدهیم،‌ ما در حال جنگ هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار