آمار حجاج جان باخته استان مازندران با احتساب حاجیانی که از استان همجوار گیلان به سرزمین وحی اعزام شده به 24 نفر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری؛ تعدادی از حجاج شهرستان های رامسر و تنکابن در غرب استان مازندران در موسم حج سالجاری به دلایلی از جمله پر شدن ظرفیت کاروان های حج در این استان از طریق کاروان های استان گیلان به سرزمین وحی اعزام شدند که تاکنون شش نفر از حجاج این دو شهرستان در فاجعه منا جان خود را از دست داده و اسامی دونفر نیز در لیست مفقودی این فاجعه قرار دارد.

سخنگوی حج و زیارت استان مازندران گفت: در مجموع آمار جاجیان مازندرانی جان باخته در فاجعه منا با احتساب حجاج رامسری و تنکابنی به 24 نفر و آمار مفقودان نیز به 23 نفر رسیده است.

مصطفی جعفری افزود:18 نفر ازجان حاجیان جان باخته این استان در قالب کاروان های داخل استان و شش نفر نیز از کاروان های تحت مدیریت استان گیلان به حج اعزام شدند که در فاجعه دلخراش رمی جمرات در منا جانشان را از دست دادند.

وی اضافه کرد: پیگیری برای روشن شدن وضعیت مفقودشدگان این فاجعه در عربستان سعودی از سوی مسوولان حج و زیارت استان تداوم داشته و به محض روشن شدن وضعیت این حاجیان، به مردم به خصوص خانواده های نگران اطلاع رسانی می شود.

اسامی حاجیان مازندرانی جان باخته در فاجعه منا اعزامی از استان، محمد حسین پور و محمدباقر بزار،فرضعلی اصغری، علی قنبری، مصطفی موسوی، ذبیح الله پاشا، عبدالله کاظمی و محسن رضایی ،محمد رضا فروزان ، ابراهیم صادقی واسکسی ، هدایت الله شورآبی ، علی اکبر ذبیح زاده پاشا ، قربانعلی سالاری ، محمد سلحشور ، حسین تقوی ، رجبعلی نعمتی، ایمان علی مصیبی و ولی زکایی به عنوان جان باختگان حادثه منا اعلام شده بود.

اسامی حاجیان مازندرانی جان باخته در فاجعه منا اعزام از استان گیلان، حجت اوشیانی، جمشید علم جو، ابراهیم پوریوسفی، محمد جواد کاظمی، یوسف کاکوئی و محمد ابراهیم مصطفی زاده اسامی مفقودی اعزامی از گیلان نیز محمدرضا انزایی، محمدعلی بهرام پور و محمد برزگر است.

در موسم حج سالجاری از استان مازندران سه هزار نفر به سرزمین وحی اعزام شدند که یک سوم از این حجاج روز گذشته از طریق چهار پرواز به استان بازگشتند.

طبق آخرین آمار تاکنون در فاجعه رمی جمرات در منا 239 نفر کشته و مفقودان نیز به 241 نفر رسیده و 14 نفر نیز مجروح شدند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.