مقامات پیونگ‌یانگ آماده پرتاب ماهواره‌ای به فضا می‌شوند که نگرانی‌ها درخصوص اهداف هسته‌ای این اقدام را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ کره شمالی خود را آماده ارسال ماهواره‌ تحقیقاتی دیگری به مدار زمین می کند که قدرت‌های جهانی را نسبت به اهداف هسته‌ای آن نگران کرده است.


 پیونگ‌یانگ 3 سال پیش ماهواره‌ای به مدار زمین ارسال کرد که هر 95 دقیقه، در ارتفاع 540 کیلومتری، یک دور کامل پیرامون زمین گردش می‌کند. هرچند مقامات کره شمالی مدعی شدند از این ماهواره برای ثبت تصاویر تحقیقاتی از زمین و ارسال آن به پایگاه پیونگ‌یاگ استفاده می‌کنند، هنوز هیچ سیگنالی از ماهواره مذکور در رادارهای بین المللی ثبت نشده است. 

در چنین شرایطی کره شمالی تصمیم گرفته است دومین ماهواره خود را ماه آینده به مدار ارسال کند. این اقدام نگرانی شدیدی برای کشورهای همسایه و دیگر قدرتهای جهانی بوجود آورده زیرا به این اطمینان رسیده‌اند که پیونگ‌یانگ در حال آزمایش سلاح هسته‌ای است. "یون بیونگ سه،" وزیر امور خارجه کره جنوبی، درباره تصمیم همسایه شمالی برای پرتاب یک ماهواره جدید که احتمالا در هفتادمین سالگرد تاسیس حکومت پیونگ‌یانگ – 10 اکتبر (18 مهر) – صورت می‌گیرد، ابراز نگرانی کرد و آن را یک ماهواره از نوع تبدیل شونده دانست. آمریکا نیز تهدید کرد پرتاب این ماهواره تحریم‌های بیشتری علیه پیونگ‌یانگ به دنبال می‌آورد.

مقامات کره شمالی در پاسخ به این نگرانی‌ها اطمینان دادند اهداف ماهواره ارسال شده به مدار کاملا صلح‌آمیز خواهد بود و هر تلاشی برای متوقف کردن آن به منزله تجاوز به حق حاکمیت کره شمالی قلمداد می‌شود. درحالیکه بسیاری از نهادهای بین‌المللی نسبت به تلاش کره شمالی برای استقرار ماهواره‌ای در مدار از سال 2012 (1390) به شدت ابراز نگرانی کردند؛ "مارکوس شیلر،" مهندس صاحب نام هوا و فضا در آلمان اطمینان داد اقدامات فضایی کره شمالی در سطحی پایین انجام می‌شود و در عمل کارایی چندانی ندارند. بیشتر این اقدامات جنبه سیاسی دارند و از لحاظ مهندسی فاقد ارزش و اعتبار هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار