ویدئو راهی برای ارتباط خانواده‌های جدا شده دو کره‌

خانواده‌های کره‌جنوبی پیام‌های خود را به بستگانشان در کره‌شمالی به صورت ویدئو ضبط می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، ده‌ها هزار نفر از شهروندان کره جنوبی در انتظار ملاقات خانواده خود در کره شمالی هستند. بسیاری از آنها که در دهه 80 یا 90 زندگی خود بسر می‌برند به تحقق این آرزو امیدوار نیستند.

میلیون‌ها نفر پس از جنگ کره (1953-1950) و تقسیم آن به دو کشور مجزا از خانواده خود جدا شدند. بسیاری از آنان بدون آنکه بار دیگر بتوانند خانواده خود را ببینند و یا پیامی از آنان دریافت کنند، درگذشتند. دولت کره جنوبی برای کمک به این افراد طرحی را پیشنهاد کرد که در آن پیام‌های این افراد به بستگانشان در کره شمالی به صورت فیلم ویدئویی ضبط می‌شود.

200 خانواده‌ قرار است اواخر اکتبر (31 روز منتهی به 9 آبان) در کره شمالی با هم ملاقات کنند. این ملاقات تنها دومین برنامه دیدار در 5 سال گذشته است.

مقامات صلیب سرخ که در حال انجام طرح «ضبط فیلم» از این خانواده‌ها هستند، ابراز امیدواری کردند دولت کره شمالی با تبادل این فیلم‌ها موافقت کند. پیونگ یانگ سابقه طولانی در مرتبط ساختن ملاقات خانواده‌های دو کره با مسائل سیاسی دارد.

بسیاری از این خانواده‌ها معتقدند فیلم ضبط شده از آنها پس از مرگشان بدست بستگان آنها در کره شمالی خواهد رسید. با این حال این تنها راه رساندن پیام به بستگانشان است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار