فرید کلهر کارگردان این روزها در حال تکمیل آثار خود در مرحله تولید، مجوز و پخش است.

فرید کلهر کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص آثار جدید خود گفت: «عشق شطرنجی»، «به یادم آور» و «سفری دیگر» آثاری هستند که در مرحله تولید، مجوز و پخش قرار دارند.

وی در خصوص «عشق شطرنجی» اظهار داشت: تولید این اثر در سال گذشته آغازشده بود ولی به دلیل برخی مشکلات مراحل نهایی فیلمبرداری باقی ماند که برنامه بعدی ما به پایان رساندن این مرحله است؛ موضوع این تله فیلم درخصوص روابط اجتماعی آدم‌ها در جامعه کنونی است که مسیر داستان و اتفاقات این اثر را رقم می‌زند.

کلهر ادامه داد: تهیه‌کننده بابک برجسته، نویسندگان آن آزاده نامدار و فرناز امینی هستند و بازنویسی و کارگردانی این کار با خودم بوده است، همچنین رحیم نوروزی، حدیث فولادوند، شهرام عبدلی، محسن افشانی و علی ابوالحسنی به عنوان بازیگر حضور دارند. 

وی عنوان کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده پس از به پایان رسیدن تولید و مراحل پس از تولید در پاییز این تله فیلم وارد پخش خانگی خواهد شد. 

بازیگر «کیمیا و خاک» درخصوص «به یادم آور» بیان کرد: ازآنجا که بنیاد سینمایی فارابی از فیلم اولی‌ها حمایت می‌کند، مدارک خود را جهت تأیید اولیه ارائه دادم و اگر همه چیز درست پیش رود در مرحله بعد فیلمنامه علیرضا محمودی ایران مهر را ارائه خواهم داد که انشاءالله در پایان تابستان حمایت این بنیاد را دریافت کنیم.

کلهر درخصوص موضوع این اثر گفت: این فیلمنامه درخصوص دفاع مقدس است منتهی در آن به سراغ صحنه‌های جنگی به شکل ملموس نمی‌رویم بلکه به صورت فلاش‌بک گاهی این صحنه‌ها را می‌شنویم و می‌بینیم؛ قصه عشق دو آدم که سرمنشأ آن عشقی است که به کشور دارند و خلوصی که در فضای جبهه به روح منتقل می‌شود؛ در این قصه در قالب سفر در دل کویر جلو می‌رویم و در انتهای قصه عروج این دو شهید را می‌بینیم.

این کارگردان سینما درخصوص اثر دیگر خود اظهار داشت: «سفری دیگر» به کارگردانی ایمان مرتضوی و اجرای علی ابوالحسنی در 30 قسمت اولیه آماده پخش در اوایل مهرماه از شبکه دوم است و بخش آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل انجام شده و در برنامه آینده به روستاهای استان‌های کرمان، یزد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان پرداخته می‌شود. 

کلهر گفت: در این مستند که به جاذبه گردشگری، گویش لهجه و اقوام هر منطقه با نگاهی متفاوت می‌پردازد علی ابوالحسنی به عنوان مجری بازیگر در هر آیتم به دل ماجرا می‌رود و جزئی از آدم‌های قصه می‌شود که این اتفاق بدون برنامه ریزی قبلی است.

گفتنی است فرید کلهر در سال گذشته خبر از پخش «عشق شطرنجی» در شبکه نمایش خانگی داده بود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار