رییس دانشکده هنرهای اسلامی تبریز خاطرنشان کرد: با حساسیت هایی که در کلان نظام در خصوص سبک زندگی ایرانی اسلامی بوجود آمده، می‌توان از صنایع دستی به عنوان ابزار مهمی برای بهبود سبک زندگی مردم استفاده کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمدزاده در نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی تبریز، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی را برای احیای این هنرمهم برشمرد و افزود: یکی از آورده‌های بزرگ اینگونه نمایشگاه‌ها تصادم آراء و دیدگاه‌های هنرمندان با هم است.

محمد زاده با بیان این که نمایشگاه صنایع دستی می‌تواند جریان ساز باشد، ادامه داد: هنرمندان نقاط مختلف کشور می‌توانند در مدت نمایشگاه از فعالیت‌ها، نظرات و رویکردهای یکدیگر با خبر شوند و ایده بگیرند و در این مرحله است که جریان سازی هنری رخ می دهد.

محمد زاده همچنین نمایشگاه را فرصتی دانست که در آن، هنرمندان بتوانند با شناخت سلیقه عمومی، صنایع دستی معاصر را به سوی کاربردی شدن ببرند و تشریح کرد: تبدیل صنایع دستی به آثار هنری و تزیینی صرف، گرفتاری بزرگی است زیرا در گذشته این آثار در زندگی روزمره مردم کاربرد داشته اند اما متاسفانه امروز، اغلب  تبدیل به اشیایی تزیینی شده اند که کاربردی ندارند. 

عضو کارگروه هنر شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به نقش مهم دانشگاهها و فضای آکادمیک در توسعه صنایع دستی، گفت: دانشگاه هنر اسلامی تبریز از بدو تاسیس خود به دنبال احیاء صنایع دستی و هنرهای سنتی بود و در این راستا فعالیت های زیادی صورت داده است.

محمدزاده یکی از این فعالیت ها را حضور فعال در نمایشگاههای مختلف صنایع دستی و تعامل با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان عنوان کرد و گفت:نمایشگاه این فرصت را فراهم می‌کند تا فضای آکادمیک این هنر را به مردم و هنرمندان سنتی معرفی کرده و قدمی در راستای پیشرفت و توسعه هنرهای سنتی برداریم.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.