مدیرکل اموربانوان وخانواده استانداری آذربایجانشرقی گفت: یکی از مشکلات اصلی بانوان فعال در حوزه صنایع دستی آذربایجان‌شرقی، عدم آشنایی با بازار تقاضاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سهیلا امیری در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی تبریز افزود: زنان هنرمند صنایع دستی برای بازاریابی و عرضه محصولات خود نیاز به آموزش جدی دارند و ما سعی کرده‌ایم با کمک نهادهای مرتبط از جمله اداره کل میراث فرهنگی، زمینه را برای برگزاری دوره‌های آموزشی لازم مانند بازاریابی فراهم کنیم.

وی با اشاره به مشکلات مادی گریبانگیر این حوزه، تصریح کرد: در این راستا طی جلساتی با بانک‌ها از آنها خواسته‌ایم پروسه‌ی اعطای وام به زنان هنرمند صنایع دستی را تسهیل بخشند تا بخشی از مشکلات آنان مرتفع شود.

سهیلا امیری ضمن تاکید بر نقش موثر نمایشگاه‌های صنایع دستی در معرفی هنر هنرمندان خاطرنشان کرد: زنان استان ما واقعا توانمند هستند ولی برای ارائه توانمندی‌های خود نیاز به حمایت دارند.

وی ادامه داد: ششمین نمایشگاه سراسر صنایع‌دستی تبریز فرصتی است تا بانوان فعال در زمینه‌ی صنایع دستی بتوانند با خریداران و بازار صنایع‌دستی ارتباط برقرار کرده و هنر خود را عرضه کنند.

وی در خصوص تعداد زنان هنرمند صنایع دستی گفت: زنان زیادی هستند که در زمینه‌های مختلف صنایع‌دستی فعال بوده و حتی از این راه ارتزاق می‌کنند ولی آمار دقیقی از آنها موجود نیست.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی در پایان با قدردانی از زنان هنرمند صنایع دستی افزود: مسئولان باید تا جایی که می‌توانند از این قشر جامعه حمایت کنند تا گامی در راستای توسعه صنایع دستی استان برداشته شود.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.