عضو هیات علمی دانشگاه تبریزبا اشاره به اهمیت ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی تبریز در زمینه معرفی صنایع دستی، گفت: صنایع دستی اگر معرفی نشود ضعیف می ماند و اگر ضعیف بماند قابل تعریف و معرفی نخواهد بود.

صنایع دستی از راه معرفی و شناساندن به مردم، تقویت می‌شودزینال پور:09104126046به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، عباس عباس زاده در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی تبریز افزود: صنایع دستی از راه معرفی و شناساندن به عموم مردم است که تقویت می‌شود و نمایشگاه‌ها می‌توانند بستر این آشناسازی را فراهم کنند.

وی تشریح کرد: هنرمندان اغلب علاقه ای به بروز و معرفی خود ندارند و از این رو غالبا گمنام می مانند؛ به همین جهت لازم است نهادهای مختلف در زمینه تبلیغ آثار هنری بیشتر فعالیت کنند.

عباس زاده با اشاره به نقش دانشگاه در تعالی صنایع دستی خاطر نشان کرد: دانشگاه می تواند نسبت به تربیت نسل جدید هنرمندان به صورت آکادمیک نقش ایفا کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز افزود: بسیاری از اساتید هنرهای سنتی فاقد مدرک دانشگاهی هستند. اما حضور آنها در کارگاههای هنری دانشگاه های هنر سبب جلوگیری از منسوخ شدن هنرهای سنتی می شود.

عباس زاده با اشاره به همه فهم بودن هنر افزود: هنر همه فهم است، چرا که از زبان قراردادی استفاده نمی کند از این رو به راحتی می توان آثار هنری و صنایع دستی را صادر کرد تا ضمن ارز آوری، برای تعالی فرهنگ متعالی اسلامی قدمی برداریم.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.