قاتل کامپیوترها خود را معرفی کرد!

آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که قاتل رایانه شما می تواند ویروس باشد یا آنتی ویروس هایی که بر روی آن نصب می کنید؟!

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، شرکت های طراح آنتی ویروس، مشغول تولید بدافزار هستند. کامپیوتر بدون ویروس مثل غذای بی نمک است. هر چه بیشتر سعی کنید از آنتی ویروس های مختلف استفاده کنید، بیشتر گرفتار آنها می شوید.

قاتل کامپیوترتان خود را معرفی کرد!
درست همانند کسانی که بیش از حد معمول از وسایل خود مراقبت می کنند و مدام با خرابی آنها روبرو می شوند. این اصل نانوشته دنیای فناوری است. مگر یک موبایل قرار است چند سال برای شما کار کند؟ سازنده ها امروزه تلفن همراه را به شکلی می سازند که تنها دو سال عمر مفید داشته باشند.

حال روی صفحه نمایش گوریلای آن هزاران نوع محافظ چسبانده و از قاب هایی با جنس فولاد استفاده کنید تا یک وقت خراشی روی آن نیفتد. اگر فکر کرده اید که کمی گوشی شما تمیزتر باشد می توانید آن را در ادامه گران تر بفروشید، سخت در اشتباهید. بازار ایرانی به خوبی راه حل پایین آوردن قیمت دستگاه شما را می داند.

قاتل کامپیوترتان خود را معرفی کرد!
همین موضوع درباره آنتی ویروس هم صدق می کند. آنتی ویروس ها نه تنها کامپیوتر شما را کند و بی استفاده می کنند بلکه احتمال آلوده شدن آن را نیز افزایش می دهند. بله درست متوجه شدید، آنتی ویروس ها امنیت کامپیوتر شما را تهدید می کنند.

حالا اگر فکر می کنید با نصب نسخه اصلی آنتی ویروس امنیت را به سیستم خود آورده اید در گمراهی به سر می برید. آنتی ویروس ها شاید سیستم شما را از بدافزارهای معمولی حفاظت کنند اما عملا زمانی به کار می آیند که سیستم شما آلوده شده و نیاز به پاکسازی دارد. زمانی هم که پاکسازی انجام می شود با مجموعه ای از داده های آسیب دیده روبرو می شوید که باید روندی طولانی را برای بازسازی آنها انجام دهید که از عهده هر کاربری هم برنمی آید.

قاتل کامپیوترتان خود را معرفی کرد!

آنتی ویروس های امروزی در بهترین حالت حکم نوشدارو بعد از مرگ سهراب را دارند. پس بهتر است کاری کنید که برای مدتی طولانی نیاز به تعویض ویندوز نداشته و امنیت فایل ها را برقرار کنید. شاید درمان بسیاری از بیماری ها کشف شده باشد اما بهترین راه برای حفظ سلامتی، پیشگیری است. تا زمانی که اصول امنیتی خاصی را رعایت نکنید باز هم ویروس ها شما را تهدید می کنند.

گفتنی است ؛باید از باز کردن ایمیل های مشکوک یا ناشناس هم دوری کنید. کسانی که معمولا در روز تعداد زیادی ایمیل مختلف دریافت می کنند همواره به عنوان کاربرهایی با پتانسیل بالای آلوده شدن شناخته می شوند. اگر ایمیل های ناشناس را باز نکنید باز هم احتمال وارد شدن ویروس از سایت های نامناسب وجود دارد.

راه دیگر ورود انوع و اقسام فایل های مخرب به کامپیوتر شما از طریق فلش مموری و هارد دیسک است. اگر از امنیت فایل های دریافتی اطمینان ندارید، بهتر است در ابتدا آنها را از طریق ویندوز دیفندر اسکن کنید . حتی در بعضی مواقع ویندوز، فلش مموری های آلوده را شناسایی کرده و در همان ابتدا اخطار می دهد. در این مواقع یا به سرعت فلش را از دستگاه جدا کنید یا اگر نیازی به اطلاعاتش ندارید، گزینه فرمت را انتخاب کنید.

منبع : هفت صبح

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار