اطلاعات و آمار نشان می‌دهد که وضعیت سرمایه اجتماعی در ایران به صورت متوسط است و اگر یک جامعه بخواهد مسائل و مشکلات اجتماعی خود را برطرف کند باید این کار با حضور و مشارکت مردم انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مرتضی میرباقری در اردبیل افزود: باید زمینه‌های اعتماد، رضایت و حضور مردم در صحنه فراهم شود که در دو دهه اخیر وضعیت به گونه‌ای بوده که مردم فکر می‌کنند در صورت ورود حکومت به انجام کار مردم باید کنار گذاشته شوند.

وی افزود: این یک باور نادرست است چرا که حضور مردم در تمام صحنه‌ها تعیین‌کننده‌ترین نقش است که به عنوان مثال دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی با حضور مردم به ثمر رسید و باید میزان مشارکت مردم در امور اجتماعی افزایش یابد.

قائم مقام وزیر کشور گفت: در سال گذشته مطالعات طرح تحول اجتماعی در سطح استان‌ها به پایان رسید و امسال این مطالعات را به طور دقیق‌تر و با بررسی 420 شهرستان کشور انجام خواهیم داد.

میر باقری بیان کرد: در مطالعات انجام شده از استان اردبیل به این نتیجه رسیدیم که مردم این استان تعلق خاطر خوبی به خانواده خود دارند و در بحث خدمات ارائه شده توسط دولت به این استان مردم اردبیل معتقد هستند دستگاه‌های اجرایی عملکرد مناسبی دارند ولی پشتیبانی خوب، توزیع امکانات و فرصت‌های ملی مناسبی در سطح کشور برای استان به انجام نرسیده است.

وی اظهار کرد: مردم اردبیل انتظارشان این است که سهم استان باید بیشتر از این باشد که خوشبختانه یکی از محورهای اصلی برنامه ششم، توسعه متوازن و توزیع عادلانه فرصت‌ها بوده که امیدواریم در این برنامه به استان‌های کمتر توسعه‌یافته توجه ویژه‌ای شود.

وی گفت: استان اردبیل از نظر تاریخی، اقلیمی و گردشگری ظرفیت‌های بسیار مناسبی دارد که باید سرمایه‌گذاری‌های خوبی در حوزه گردشگری در این استان انجام شود تا بخش گردشگری توسعه یابد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.