معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه محقق اردبیلی یکی از دانشگاههای خوب و با کیفیت در بین دانشگاههای کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمدحسین امید در دیدار با روسای دانشگاه‌های استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: خوشبختانه هماهنگی و همدلی بین مسئولان آموزش عالی در استان اردبیل قابل‌ تقدیر است که متأسفانه در برخی از استان‌ها مؤسسات آموزشی به‌جای هم‌افزایی در بحث توسعه آموزش عالی، در رقابتی ناسالم با یکدیگر برای جذب دانشجو قرار گرفته‌اند.

وی گفت: توسعه کشور بدون توجه به مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها امکان‌پذیر نیست و باید مسئولان استانی توجه به‌دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان را در اولویت کار خود قرار دهند.

معاون وزیر علوم و تحقیقات افزود: خوشبختانه استان اردبیل این مشکل را ندارد و قطعاً باید توجه داشته باشیم که توسعه کمی یک چالش بوده و فرصت ایجاد نمی‌کند و در استان اردبیل دانشگاه محقق در محوریت آموزش عالی قرار دارد که در سطح کشور یک دانشگاه خوب و باکیفیت است.

وی افزود: در استان‌های مختلف مسئولان استانی رویکرد متفاوتی به آموزش عالی دارند و بسیاری از استانداران از دانشگاه‌های مادر استان خود برای توسعه هر چه بیشتر حمایت خوبی دارند که متأسفانه در استان اردبیل این موضوع کمرنگ است.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.