معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی کشور گفت: نقش جهاد دانشگاهی در نقشه علمی کشور مهم و راهبردی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدسعید هاشمی در جلسه معاونان و مدیران جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با تاکید بر توسعه متوازن فضای فیزیکی و نیروی انسانی واحدها و مراکز این نهاد انقلابی اظهار داشت: در صورتی که این توازن رعایت نشود مشکلات عدیده‌ای پیش خواهد آمد.

وی تعیین نقش جهاد دانشگاهی را در نقشه علمی کشور را مهم و راهبردی برشمرد و بیان کرد: با توجه به اینکه در این نقشه هفت نقش برای این نهاد ترسیم شده و جهاددانشگاهی ماموریت‌های مهمی پیدا کرده است انجام مناسب این ماموریت‌ها منشا خدمات بزرگی برای کشور می‌شود.

هاشمی افزود: از آنجا که جهاد دانشگاهی یکی از نهادهایی است که در جلسات ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور برای اجرای مصوبات این نقشه مسئولیت‌هایی دارد به همین خاطر برنامه‌ریزی شده تا فعالیت‌های شاخصی از سوی محققان جهاد دانشگاهی در استان‌ها انجام شود، برای تحقق این امر باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به درستی شناسایی و ارزیابی شود تا بتوان علم و دانش را به ثروت تبدیل ساخت.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی یکی از علت‌های اصلی پویایی و نوآور بودن جهاد دانشگاهی را نبود اعتبار کافی دانست و گفت: واحدها و مراکز استانی جهاد دانشگاهی بضاعت مالی محدودی دارند و برای اینکه بتوانند هزینه‌های خود را تامین کنند باید به سمت فناوری و کارهای نو بروند.

هاشمی افزود: با توجه به عملکرد خوب و تخصصی جهاد دانشگاهی در سطح کشور و در عرصه‌های بین‌المللی، تمام مسئولان کشور جهاد دانشگاهی را باور دارند اما متاسفانه حمایت‌شان اندازه باور و تعریف‌شان از این نهاد نیست.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.