«ژاک اودیار» اولین فیلم انگلیسی زبان خود را می‌سازد

«ژاک اودیار» برنده نخل طلا ن در سال 2015 میلادی، از ساخت نخستین فیلم انگلیسی زبان خود خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هالیوود ریپورتر: «ژاک اودیار» کارگردان فرانسوی «دیپان» که در سال 2015 میلادی توانست نخل طلایی جشنواره کن را از آن خود کند، تصمیم به ساخت نخستین فیلم انگلیسی زبان خود گرفته است.

در این فیلم که برگرفته از رمان «برادران سیسترز» نوشته «پاتریک دوویت» در سال 2011 میلادی است، «جان سی ریلی» که پیش از این نامزد دریافت جایزه اسکار نیز شده بود، در نقش اول ظاهر خواهد شد.

این رمان داستان دو برادری را روایت می‌کند که برای قتل یک معدنچی در دوران «تب طلا» در کالیفرنیا اجیر شده‌اند.

«برادران سیسترز» تاکنون جوایز بسیاری در کانادا دریافت کرده و تقریباً در تمام فهرست‌های بهترین کتاب سال 2011 نیز حضور داشت.

به گفته «اودیار»ف این فیلم نیز موضوعی مشابه با «دیپان» خواهد داشت.

این نخستین فیلم سینمایی انگلیسی این کارگردان و اولین همکاری او با بازیگران هالیوود است. البته «ریلی»، پیش از این در فیلم وسترن «گاوچران‌ها» ساخته «توماس باید گین» نیز حضور داشته که در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم نیویورک در ماه سپتامبر به نمایش در خواهد آمد.

«ژاک اودیار» کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس فرانسوی متولد 1952 میلادی است. 

وی در حال حاضر در بین سینماگران فعلی سینمای فرانسه به عنوان برترین کارگردان مؤلف شناخته می‌شود. او با فیلم سینمایی «یک پیامبر» به اوج شهرت رسید. «اودیار» در سال 2009 میلادی جایزه بزرگ کن را برای فیلم «یک پیامبر» و سال 2015 میلادی نخل طلای جشنواره کن را برای فیلم «دیپان» از آن خود کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار