جایزه تولید مشترک اروپا برای تهیه کننده ایرلندی

"اد گینی" جایزه تولید مشترک جشنواره جوایز فیلم اروپا را دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از ورایتی؛ جایزه تولید مشترک فیلم اروپایی که اثری مستقل که طلایه‌دار تولیدات مشترک در فیلم اروپا را گرامی می دارد به تهیه‌کننده‌ای ایرلندی به نام "اد گینی" اهدا خواهد شد.

این جایزه در مراسم جشنواره جوایز فیلم اروپا که در پایتخت لتونی برگزار می‌شود به برگزیده‌ی آن اهدا خواهد شد.

"گینی" کمپانی "المنت پیکجرز" را با همکاری "آندرو لوو" در سال 2001 بنیان نهاد. در حال حاضر "گینی" در دالین و لندن دفتر نمایندگی این کمپانی را دارد.

کمپانی المنت تهیه و پخش بیشتر از سی فیلم بلند را عهده‌دار بوده است.

"خرچنگ" از فیلم‌های جدید این کمپانی می توان به اولین فیلم انگلیسی زبان "یورگوس لانتیموس" با بازی "کالین فارل" ، "ریچل ویز" ، "جان سیو ریلی"، فیلم "اتاق" اقتباسی از رمان "اما دونوهو" به کارگردانی "لنی آبراهامسون" و بازی "بری لارسون" ، "جوآن آلن" و "ویلیام ه. میسی" و همچنین فیلم "چمنزار" ساخته "جرارد بارت" با بازی "جک رینور"، "تونی کولت" و "ویل پولتر" اشاره کرد.

همچنین از فیلم‌های قدیمی‌تر و پر افتخار این کمپانی می توان به فیلم "بادی که در کشتزار می وزد" ساخته "کن لوچ" با بازی "سیلیان مورفی" اشاره کرد.

این فیلم جایزه نخل طلایی جشنواره فیلم کن 2006 را از آن خود کرد.

"خواهران مک دالن" به کارگردانی "پیتر مولان" یکی دیگر از تولیدان کمپانی المنت شیر طلایی جشنواره و نیز سال 2001 را از آن خود کرد.


انتهای پیام/ اس


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار