تنها سناتور سیاهپوست و دموکرات مجلس سنای آمریکا درباره حمایت یا مخالفت با توافق هسته ای با ایران بر سر دو راهی قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، «کوری بوکر» تنها سناتور سیاهپوست و دموکرات مجلس سنای آمریکا، درباره تصمیم گیری بر سر توافق هسته ای با ایران باید از بین دو دوست نزدیک خود و هواداران سیاسی یکی را انتخاب کند. یعنی رئیس جمهور «باراک اوباما» و «خاخام شمولی بوتیچ». 

بلومبرگ نوشت: شاید بوکر در شرایط خیلی سخت تری نسبت به دیگر سناتورهای دموکرات قرار داشته باشد چرا که با موجی از آگهی ها ، رایزنی و درخواست های شخصی پیش از رای گیری بر سر توافق بین ایران و قدرت های جهانی در کنگره روبروست که اواسط سپتامبر اتفاق می افتد. 

بوکر ، تنها دموکرات سیاه پوست در مجلس سنا ، روابط نزدیکی با اوباما دارد و در بسیاری از مسائل از وی حمایت کرده است. اما وی همچنین روابط دوستانه ای با رهبران یهودی و افرادی دارد که در ایالتش از سیاستمداران پشتیبانی مالی می کنند و با توافقی که دولت اوباما بر سر آن با ایران گفتگو کرد مخالفند. بوتیچ ، خاخامی جنجالی که بوکر از بیست سال پیش و از زمان تحصیل در دانشگاه آکسفورد انگلیس با او آشناست یکی از این افراد است. 

اوباما 34 رای را در مجلس سنا نیاز دارد تا در صورتی که کنگره با توافق مخالفت کرد بتواند مخالفت کنگره را وتو کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار