مهرداد رایانی مخصوص، قاسم زارع و محمدرضا الوند، داوری نمایشهای راه یافته به بخش مسابقه دهمین جشنواره تئاتر رضوی را عهده دار شدند.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، دبیرخانه این جشنواره داوران بخش مسابقه نهایی را معرفی کرد و بر این اساس، مهرداد رایانی مخصوص، قاسم زارع و محمدرضا الوند از اساتید و فعالان عرصه تئاتر، برای قضاوت آثار مرحله نهایی انتخاب شدند.

گفتنی است دکتر مهرداد رایانی مخصوص، بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر، دارای ۱۴ عنوان کتاب (نمایشنامه و آثار نظری)، نگارش ۲۶ نمایشنامه، کارگردانی ۱۸ نمایش و اجرای ۸ نمایش در مجامع بین المللی در کارنامه تئاتری خود است.

وی عضو شورای بازبینی، هیات انتخاب و شورای سیاستگذاری جشنواره های مختلف بوده و مسئول کمیته انتخاب و انتشار متون چهارمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی را نیز برعهده داشته است؛ ضمن آنکه قائم‌مقام دبیر و عضو هیات علمی سمینار بین‌المللی نمایش و دین نیز در کارنامه او دیده می شود. مدیریت دفتر پژوهش و انتشارات مرکز هنرهای نمایشی، ریاست تئاترشهر و مسئول تله‌تئاترهای شبکه‌ی چهار سیما از دیگر فعالیت های وی در عرصه تئاتر است. او هم اکنون عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و مدیر بین الملل اداره کل هنرهای نمایشی است.

قاسم زارع فارغ التحصیل مرکز آموزش تئاتر اداره کل فرهنگ و هنر همدان، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون کشور است. وی علاوه بر آنکه فعالیت های عمده ای در عرصه بازیگری و آموزش داشته است، داوری جشنواره های تئاتری در سطوح ملی، منطقه ای و استانی را نیز در کارنامه دارد.

محمدرضا الوند، نمایشنامه نویس کشور است که در سابقه فعالیت او، آموزش و تدریس، داوری جشنواره های تئاتر فجر، دانشگاهی، دفاع مقدس و خیابانی، ریاست شورای نظارت و ارزشیابی و مدیریت اجرایی کانون تئاتر دانشگاهیان کشور دیده میشود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.