همزمان با اعلام رسمی آتش بس در غزه از بین برنامه‌های تلویزیون، آمار بازدید برنامه «نوسان» شبکه دو که به صورت تخصصی به غزه می‌پردازد در تلوبیون به ۷ میلیون رسید.

از ابتدای ۷ اکتبر سال گذشته تاکنون نقش رسانه‌ها بیش از هر عامل دیگری در تحولات جهانی اثرگذار و دست برتر مقاومت در رسانه با وجود صد‌ها شهید خبرنگار و فعال رسانه‌ای برای همگان عیان بوده و هست. در داخل ایران هم گاهی تصورات و برداشت‌های اشتباهی مطرح می‌شود که مخاطب ایرانی تمایلی به مباحث مقاومت نداشته و بیشتر در پی دیگر موضوعات است، حال آنکه ده‌ها هزار پیامک مخاطب و هزاران پیام صوتی به برنامه و روابط عمومی صدا و سیما چیزی غیر از این گزاره‌های تلقینی را اثبات می‌کند.

مخاطب ایرانی پذیرای روایت صحیح از اتفاقات بین الملل و تحولات روز دنیاست. بشرط آنکه پرداخت مناسب به موضوعات صورت پذیرد. ملاحظاتی که در نوسان خط قرمز سازندگان آن بوده اسن، اعم از عدم اتلاف وقت مخاطب، انتخاب با حساسیت با موضوعات، صحت سنجی پیش از انتشار و اجازه ابراز نظر و احساسات در قالب پویش‌ها و نظر سنجی‌ها.

«نوسان» که این روز‌ها از شنبه تا سه شنبه بعد از خبر ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه دو می‌رود، می‌تواند نمونه‌ای از گره گشایی‌هایی رسانه‌ای امروز ما باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار