بدون شک، شبکه ورزش در دو یا سه سال گذشته، علاوه‌بر نام خود که به ورزش مربوط می‌شود، همواره با جشنواره‌ای تلویزیونی به نام «قهرمان ایران» شناخته شده است.

بدون شک، شبکه ورزش در دو یا سه سال گذشته، علاوه‌بر نام خود که به ورزش مربوط می‌شود، همواره با جشنواره‌ای تلویزیونی به نام «قهرمان ایران» شناخته شده است. این جشنواره به انتخاب برترین‌های ورزش کشور در سال‌های گذشته می‌پردازد.

 این پروژه، درابتدای فعالیت خود، بار سنگینی را به دوش کشید ومانند وزنه‌برداری که وزنه‌ای سنگین را به‌درستی بالای سر می‌برد و چراغ‌های سفید را روشن می‌کند، به انتخاب برترین ورزشکار قرن منجر شد. این وزنه سنگین به نام برنامه تلویزیونی «یکصد» از آنتن شبکه ورزش سیما پخش شد و پس از آن، برترین‌های سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با جذابیت ویژه‌ای تحت عنوان «قهرمان ایران» در روز‌های پایانی سال و ایام تعطیلات نوروز روی آنتن رفت.
 
فرآیند انتخاب نامزد‌ها
در این جشنواره، برترین‌های ورزش ایران با کوله‌باری از افتخارات داخلی و خارجی، از طریق یک فرآیند مفصل و با مشارکت بیش از ۶۰۰ نخبه ورزشی کشور انتخاب شدند. نامزد‌ها به کمک مشارکت و رأی مردم برگزیده شدند. هر یک از نامزد‌ها در برنامه تلویزیونی قهرمان ایران به عنوان مهمان در کنار سرمربی، رئیس فدراسیون و افرادی که در مسیر موفقیت آنها نقش داشتند، حضور یافتند و با تولید آیتم‌های جذاب از افتخارآفرینی‌های خود، از مردم درخواست رأی کردند.
 
مشارکت شگفت‌انگیز مردم
اما اوج قهرمان ایران، جایی اتفاق می‌افتد که مردم با رأی خود برترین ورزشکاران سال را انتخاب می‌کنند. در دو سال گذشته، تعداد شگفت‌انگیز مشارکت مردم به بیش از ۱۰میلیون رأی رسید. درجشنواره قهرمان ایران سال ۱۴۰۱، که به تهیه‌کنندگی احمد موسویان و صادق شهربانویی برگزار شد، بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار رأی ثبت شد و در انتخاب برترین‌های ۱۴۰۲، به تهیه‌کنندگی پوریا خسروی، بیش از پنج میلیون و ۵۰۰هزار رأی به ثبت رسید. این آمار، سندی تحسین‌برانگیز و مایه افتخار برای شبکه ورزش سیما و مدیر جوان آن، سینا معتضدی، که مبتکر این جشنواره بود، به‌شمار می‌آید.
 
اهمیت آمار مشارکت در جذب مخاطب
موضوع جذاب‌تر و حائز اهمیت‌تر این است که این آمار شگفت‌انگیز مشارکت مردم در یک جشنواره تلویزیونی، در روز‌هایی که یکی از دغدغه‌های صداوسیما جذب مخاطب بیشتر است، به‌وقوع پیوسته است. انتخاب دقیق و با وسواس نامزد‌ها در هر دوره از این جشنواره، که شامل دو بخش عناوین اصلی وعناوین به انتخاب هیات داوران است، طی یک فرآیند حدود هفت ماهه و با مشارکت عالی‌ترین نهاد‌های ورزشی کشور، از جمله وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون‌های ورزشی، تا پیشکسوتان ورزش و اهالی رسانه که بیش از ۷۰۰ نفر هستند، انجام می‌شود.

منبع: جام‌جم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار