در اختتامیه جشنواره «رویش»؛

«ماه و ماهی» و «یاد خراسان» اجرا خواهند شد

حجت اشرف‌زاده یكی از خوانندگان مراسم اختتامیه جشنواره «رویش» توضیحاتی درباره دو قطعه‌ای كه اجرا خواهد كرد داد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از   پایگاه خبری حوزه هنری، حجت اشرف‌زاده از خوانندگان مراسم اختتامیه جشنواره رویش درباره قطعه «ماه و ماهی» گفت: قطعه «ماه و ماهی» بر اساس غزل علیرضا بدیع است ساخته شده. خوشبختانه این قطعه با اقبال عمومی مواجه شده و مردم دوستش داشتند و دست به دست در بین مردم می‌چرخد. هنوز آلبوم كامل كار بیرون نیامده و این قطعه بین مردم و كاربران شبكه‌های مجازی دست به دست می‌شود. به این جهت دوستان پیشنهاد كردند در مراسم اختتامیه جشنواه «رویش» این قطعه را با پیانو اجرا كنیم. 

اشرف‌زاده خاطرنشان كرد: قطعه «ماه و ماهی» فضای نویی در موسیقی ایرانی دارد و تنظیم كلاسیكی بر روی آن انجام شده است. شعر غزل است و كمتر در این فضا روی غزل كار شده و ما آمدیم غزلی كه وزن سنگین و محتوای خوبی دارد را كار كردیم. تنظیم آهنگ را خیلی خلوت با پیانو، ویولن سل و سازهای كلاسیك انجام دادیم. سعی كردیم قطعه موسیقی روان و معناگرا و فاخر باشد. 

 «یاد خراسان» قطعه دیگری است كه در اشرف‌زاده در مراسم اختتامیه اجرا خواهد كرد. وی درباره این قطعه بیان كرد: من یك سری قطعات رضوی دارم كه هر سال بخشی از آن در اختتامیه جشنواره رضوی اجرا می‌شود. شش سال افتخار داشته‌ام كه اختتامیه جشنواره رضوی را در مشهد اجرا كنم. چند اثر در این زمینه دارم كه نگاهی به موسیقی خراسان دارد و موضوعش حضرت امام رضا (ع) است. محتوای شعر در این اثر كاملا معطوف به زائران است. سعی می‌كنم قبل از اجرا هم یك آواز كوتاه خراسانی بخوانم. ما مقامی در خراسان به نام مقام درنا داریم كه یك آواز دو دقیقه‌ای است و تصمیم دارم آن را بخوانم. 

شایان ذكر است، اختتامیه جشنواره فیلم كوتاه دینی رویش روز جمعه هشتم اسفند در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار