«جعفر دهقان»:

سینمای دینی مدیون انقلاب است / پای روحانیان را به سینمای دینی باز کنید

یك بازیگر سینمای ایران معتقد است سینمای دینی در ایران به شدت مدیون انقلاب اسلامی است.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری، جعفر دهقان در پاسخ به این پرسش كه فكر می كنید سینمای دینی از كجا شروع شد و شكل گرفت گفت: در ارتباط با ژانر سینمای دینی به شدت مدیون بعد از انقلاب هستیم چرا كه این ژانر بعد از آن بود كه به وجود آمد و سریال حضرت ایوب نیز شروع خوبی بود كه در این زمینه به بلوغ برسیم و بتوانیم دغدغه های دینی خود را در سینما و تلویزیون به صورت تصویری بیان كنیم. آثار سینمایی و تلویزیونی برگرفته از قرآن می توانند الگوی خوبی برای پیشرفت و تعیین مسیر در این زمینه باشند. اما به یك واقعیت تلخ باید اشاره كنم و آن هم این است كه ژانر سینمای دینی ما بسیار كمرنگ است و اصلاً توقع نداشتم با آن شروع خوبی كه بعد از انقلاب داشتیم امروز در این نقطه بایستیم. به نظرم جایگاهی كه در آن قرار داریم به دلیل كم كاریی است كه صورت گرفته است.

پیشرفت سینمای دینی در گِرو توجه مدیران فرهنگی

وی در ادامه با اشاره به این كه مدتی است در این زمینه درجا می زنیم گفت: شاید یكی از دلایلی كه در ژانر سینمای دینی درجا می زنیم ترس فیلم سازان از ورود به این عرصه و یا نداشتن اطلاعات كافی باشد، شایدم از طرف مدیران فرهنگی زمینه برای ورود فراهم نشده است، باید تمام این ها به خاطر اهمیت سینمای دینی با جدیت مورد بررسی قرار بگیرد و در كم ترین زمان موانع برداشته شود. ژانر سینمای دینی جوان است و اگر به آن پرداخته نشود به بلوغ نمی رسد. تمام این ها به فیلم ساز و میزان علاقه آن به كار در این زمینه و هم چنین توجه مدیران فرهنگی به موارد ارزشی در سینما و تلویزیون بستگی دارد.

پای روحانیون را به سینمای دینی باز كنید 

بازیگر مجموعه تلویزیونی «مختار» در ارتباط با حضور روحانیون در عرصه سینمای دینی گفت: به نظرم روحانیون به این عرصه كمك های بسیار زیادی می توانند بكنند آن ها با عنوان مشاوران مذهبی می توانند وارد عرصه عمل شوند؛ هر قدر فیلم سازان ما خودشان را در فیلم سازی استاد بدانند باز هم به حضور روحانیون برای كار در زمینه سینمای دینی احتیاج دارند؛ چراكه قطعاً میزان درك متفاوتی نسبت به مقوله دین دارند و روحانیت با پرداخت به جزییات كمك بسیار زیادی به آثاری از این دست خواهند كرد

دهقان در پایان با نگاهی انتقادی خاطر نشان كرد: اگر قرار است به كار های ارزشی توجه نشود تكلیف ما را روشن كنند و پول بیت المال را بی جهت هزینه نكنند بسیار بیش از این ها به حمایت در این زمینه ها نیاز داریم.

خاطر نشان می شود نهمین جشنواره فیلم كوتاه دینی «رویش» تا هفتم اسفندماه در پردیس سینمایی آزادی برگزار می شود و اختتامیه آن روز هشتم اسفندماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار