دبیر جشنواره فیلم کوتاه رویش در نشست رسانه‌ای مطرح کرد

مسئولان مشهد برای برگزاری جشنواره «رویش» هیچ اراده‌ای نداشتند/ صرفه‌جویی 300 میلیونی با انتقال جشنواره به تهران/ رویش ویترینی شایسته‌، برای نمایش آثار فاخر حوزه‌ی دینی

دبیر جشنواره فیلم کوتاه رویش گفت: مسئولان مشهد حاضر نشدند سینما هویزه را که متعلق به حوزه هنری است به طور کامل در اختیار جشنواره‌ی فیلم کوتاه دینی رویش بگذارند.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، صبح امروز نشست رسانه‌ای جشنواره‌ی فیلم کوتاه دینی رویش با حضور "علی قربانی" دبیر جشنواره، "بهنام بهادری" دبیر بخش بین المللی جشنواره در حوزه‌ی هنری برگزار شد.

علی قربانی در ابتدای این نشست عنوان کرد: خوشحالیم که آغاز جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش با ولادت حضرت زینب کبری (س) همزمان شده است و امیدواریم ادامه راه این جشنواره در مسیر این بزرگواران باشد.

وی افزود: فراخوان این دوره از جشنواره ابتدای سال اعلام شد و فیلمسازانی که در ادوار گذشته جشنواره رویش حضور داشتند در یک بانک اطلاعاتی گنجانده شده‌اند.

دبیر نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره رویش گفت: ما در این جشنواره اهدافی را از قبل ترسیم کردیم که جزو سرفصل کار ما در برگزاری نهمین دوره جشنواره فیلم رویش است.

وی تأکید کرد: به دنبال این هستیم تا ویترینی فاخر در سینمای دینی داشته باشیم.

قربانی ساماندهی سینمای دینی در بین فیلمسازان دینی، کشف استعدادهای جوان در عرصه سینمای دینی، فراهم شدن فضای سالم برای تشویق سینماگران جوان برای پرداخت موضوعات دینی و تولید بیشتر آثار در زمینه سینمای دینی را از اهداف نهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش دانست و گفت: برای رسیدن به این اهداف راهکارهای بسیاری را ترسیم کردیم که در آینده نزدیک به این اهداف خواهیم رسید.

وی در ادامه از اضافه شدن جوایز این دوره جشنواره خبر داد و گفت: در دوره نهم جشنواره جوایزی نظیر بهترین دستاورد فنی و هنری، بهترین صدا، بهترین تصویربرداری و بهترین بازیگر نقش مرد و زن در آثار داستانی افزوده شده است.

دبیر نهمین دوره از جشنواره‌ی فیلم کوتاه رویش در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه‌ی خراسان مبنی بر آنکه چرا امسال جشنواره رویش در مشهد برگزار نشده، اظهار داشت: مسئولان استان خراسان هیچ اراده‌ای برای برگزاری نهمین دوره از جشنواره رویش در استانشان نداشتند و حاضر نشدند همه سالن‌های سینما هویزه را که متعلق به حوزه‌ی هنری است در اختیار ما قرار دهند و حتی در تبلیغات میدانی نیز با ما همکاری نکردند.

وی ادامه داد: سینما هویزه متعلق به حوزه است اما مؤسسه سینما شهر آن را بازسازی کرد و قرار شد به مدت 5 سال این سینما زیر نظر آنها باشد و طبق نامه‌ای که به ما دادند می‌خواستند سه سالن کوچک سینما را در اختیار ما بگذارند اما ما قبول نکردیم و حتی آنها سالن اصلی را هم برای مراسم اختتامیه به ما نمی‌دادند.

قربانی تصریح کرد: همکاری نکردن مسئولان استان خراسان دلیل اصلی برگزار نشدن جشنواره رویش در آنجا بود اما دلایل فرعی نیز مثل صرفه جویی هم بود که حدود 300 میلیون تومان صرفه جویی شد اما امیدواریم در سالهای آینده به سینما هویزه برگردیم.

وی در خصوص اهداف جشنواره فیلم کوتاه رویش گفت: در نظر داریم که جشنواره فیلم رویش ویترین شایسته‌ای جهت نمایش آثار فاخر حوزه‌ی دینی باشد و از اهداف ما در این راستا تقویت فیلمسازی دینی بین جوانان، کشف استعداد‌های جوان و فراهم آوردن فضای رقابتی سالم در پرداختن به سینمای دینی است. البته این موضوع با رویکرد تولیدات دینی و مذهبی است.

قربانی با اشاره به راهکارهای تحقق اهداف جشنوار‌ه‌ی رویش اظهار داشت: بخش غیر رقابتی با برگزاری سیمنار‌ها و نشست‌ها این بخش را تا حدودی تقویت کرده همچنین ما اعتقاد به توزیع و پخش فیلم داریم در واقع با تأسیس باشگاه فیلم سوره به تولیدات داستانی و انیمیشن پرداختیم.

وی افزود: سه ضلع جشنواره‌ی فیلم کوتاه رویش مخاطب، اثر هنری و هنرمند است و به دنبال پاسخهایی هستیم که آیا سینمای دینی تحقق یافته یا نه.

قربانی تصریح کرد: در این دوره از جشنواره فیلم رویش سی هزار و سیصد و چهل و چهار اثر به دبیرخانه جشنواره آمده و از این تعداد 878 شرکت کننده بود که 397 اثر در بخش جوانهای رویش و 907 اثر در بخش ملی قرار گرفته و آثار به گونه‌ای انتخاب شده که با موضوع جشنواره بی ارتباط نباشد.

وی خاطر نشان کرد: در بخش مرور جشنواره فیلمهایی چون "سر به مهر"، "شاهزاده روم"، "فریدون با من است"، "رستاخیز "، "زمستان آخر"، "مزار شریف" اکران خواهد شد.

"بهنام بهادری" دبیر بخش بین الملل  جشنواره در ادامه بیان کرد: بخش بین الملل جشنواره رویش شامل چشم‌انداز بین الملل، فیلمسازان مسلمان کشورهای اسلامی و بخش جنبی نیز تحت عنوان بیداری اسلامی داریم.

وی در پایان گفت: فیلمهای راه یافته در بخش چشم‌انداز 14 اثر و در بخش فیلمسازان مسلمان 9 اثر از کشورهای "لبنان"، "آذربایجان"، "فلسطین"، "سوریه"، "مصر"، "الجزایر" و "عراق" است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار