عضو كمیسیون اجتماعی مجلس گفت: انتظار می‌رود جشنواره با عظمت، مهم و معنوی تئاتر رضوی جهانی شود.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس قائد رحمت در گفتگو با ستاد خبری دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی گفت: باید برای تمام ائمه اطهار جشنواره هنری برگزار كرد تا بتوان در این جشنواره‌ها محصول تلاش هنرمندان را در عرصه‌های مختلف به ویژه تئاتر و سینما به نمایش درآورد و در جشنواره تئاتر رضوی نیز از طریق زبان زنده، نافذ، اثرگذار و پویای نمایش، مبلغ فرهنگ و سیره پاک رضوی باشیم.

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس با ابراز خرسندی از اثرات خوبی كه جشنواره تئاتر رضوی در سال‌های برگزاری خود داشته است، افزود: باید تمهیدی اندیشیده شود كه نتایج این جشنواره و دستاوردهای آن به درستی منتشر شود زیرا به نظر می‌آید پیام‌های آن آنطور که باید و شاید در جامعه اطلاع‌رسانی نشده است.

وی گفت: انتظار می‌رود جشنواره با عظمت، مهم و معنوی تئاتر رضوی جهانی شود تا با این كار ضمن آنكه شیعیان و علاقمندان ائمه اطهار از تمام نقاط دنیا بتوانند هنرنمایی خود را در این جشنواره ها شركت دهند، ما نیز بتوانیم پیام جشنواره رضوی را صادر كنیم تا مخاطب آن نیز جهانی شود.

این نماینده مجلس با تاكید بر ضرورت صدور فرهنگ رضوی در قالب هنر به دنیا، افزود: باید تلاش شود فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی را نهادینه كرد و توسعه داد كه یکی از اهداف این جشنواره ها نیز اثرگذاری بر فرهنگ است؛ ضمن آنكه برگزاری این جشنواره‌ها موجب می شود در فضای هنری به یک زبان فاخر و اثرگذار دست پیدا کنیم که بتواند مفاهیم دینی را از طریق زبان هنر به مخاطب منتقل کند.

گفتنی است؛ دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 25 الی 29 مرداد ماه سال جاری در استان خراسان شمالی(بجنورد) به دبیری حسین ثابت قدم وحید برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.