"آنگلا مرکل" خود را برای چهارمین دور از صدراعظمی آلمان آماده می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ دور سوم صدراعظمی "آنگلا مرکل" سال 2017 (1396) به اتمام می‌رسد؛ اما به نظر نمی‌رسد وی تمایلی برای ترک قدرت و واگذاری این پست داشته باشد.

روزنامه آلمانی اشپیگل به نقل از منابع آگاه فاش کرد "آنگلا مرکل" خود را آماده تصدی دوباره این پست پس از سال 2017 می‌کند. وی اخیرا درباره تصمیم خود با "پیتر توبر،" دبیرکل اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان، و "کلاس شولر،" مدیر فدرال این اتحادیه، گفتگو کرد. "مرکل" با رئیس اتحادیه سوسیال مسیحی نیز در این باره مشورت کرده است. وی تلاش می‌کند از میزان حمایت‌های دیگر احزاب پیش از تشکیل یک کمپین انتخاباتی آگاه شود. رئیس اتحادیه سوسیال مسیحی مایل است این حزب همراه با حزب "مرکل" اکثریت کرسی‌های پارلمان را به خود اختصاص دهند.

"مرکل" اولین کابینه خود را نیز پس از ائتلاف با حزب سوسیال مسیحی تشکیل داده بود. اگر وی بخواهد آمادگی خود را برای حضور مجدد در انتخابات عمومی آلمان اعلام کند، باید اوایل سال 2016 این کار را انجام دهد.

افشای همکاری "آنگلا مرکل" با آژانس امنیت ملی آمریکا در جاسوسی از رهبران اروپایی موجب سقوط محبوبیت وی شد. سیاست‌های خارجی "مرکل" در قبال بحران مالی یونان و تشدید تدابیر سختگیرانه در پذیرش مهاجران از دیگر انتقاداتی است که دولت وی را هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار