بنیان‌گذار ویکی‌لیکس برای کمک به تحقیقات نمایندگان آلمان درباره جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا از سیاستمداران آلمانی اعلام آمادگی کرد.

اعلام آمادگی آسانژ برای کمک به تحقیقات درباره جاسوسی آمریکا از سیاستمداران آلمانی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک نیوز، "جولین آسانژ،" بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس، در مصاحبه با مجله آلمانی «اشپیگل» برای کمک به تحقیقات هیئت بررسی پارلمان آلمان درباره جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا (ان اِس اِی) از سیاستمداران این کشور اعلام آمادگی کرد. آسانژ با این‌حال نسبت به تحقیقات «بوندستاگ،» مجلس فدرال آلمان، ابراز بدبینی کرد و افزود: «هیئت‌هایی از این نوع معمولاً برای پایان دادن به مناظره‌های پارلمانی تشکیل می‌شوند.» 

 بنیان‌گذار استرالیایی ویکی‌لیکس در قسمت دیگری از سخنان خود اعلام کرد این سایت افشاگر اسناد معتبر جدیدی درباره جاسوسی ان اِس اِی از مقامات ارشد برلین از جمله «آنگلا مرکل،» صدر اعظم آلمان و «فرانک والتر اشتاین‌مایر،» وزیر امور خارجه این کشور در اختیار دارد. آسانژ با ابراز خوشحالی از توسعه سازمان خود، از تعداد بی‌شمار اسناد جدید افشاگری سایت ویکی‌لیکس خبر داد.

آسانژ 44 ساله، که به اتهام فساد اخلاقی تحت تعقیب دادگاه سوئدی است، 19 ژوئن 2012 (30 خرداد 1391) به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد. وی بیش از دو سال است ساختمان این سفارت را ترک نکرده است. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار