دفتر ریاست جمهوری تونس با انتشار بیانیه‌ای وضع فوق‌العاده‌ در این کشور را دو ماه دیگر تمدید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر ریاست جمهوری تونس جمعه در بیانیه ای اعلام کرد وضع فوق العاده‌ای که چهارم ژوئیه در تونس به سبب ادامه تهدید حملات افراطیون برای 30 روز برقرار شده بود،‌ دو ماه تمدید خواهد شد.

این بیانیه اعلام کرد:« پس از رایزنی‌ها با نخست وزیر و رئیس پارلمان،‌ رئیس جمهور تصمیم گرفت وضع فوق العاده را در سرتاسر خاک کشور از سوم اوت 2015 برای دو ماه تمدید کند.» دفتر ریاست جمهوری تونس مشخص نکرد آیا تصمیم مربوط به تمدید این تدبیر خاص ناشی از تهدید خاصی بوده است یا خیر.

چهارم ژوئیه،‌ هشت روز پس از خونین‌ترین حمله افراطیون در خاک تونس، باجی قاید السبسی رئیس جمهور به سبب اوضاع استثنایی که کشور پس از آخرین حمله تروریستی در آن قرار دارد و ادامه تهدیدهایی که علیه کشور وجود دارد،‌ وضع فوق العاده اعلام کرد.

 38 گردشگر از جمله 30 گردشگر انگلیسی 26 ژوئن به دست یک دانشجوی تونسی مسلح به کلاشنیکوف که در هتلی در بندر الکنتاوی تیراندازی کرد کشته شدند. مسئولیت این حمله را گروه (تکفیری صهیونیستی)‌ داعش که پیش از این 18 مارس گردشگران موزه باردو پایتخت تونس را هدف قرار داده بود،‌ برعهده گرفت.

وضع فوق العاده به نیروهای امنیتی و پلیس اختیارات استثنایی می‌دهد. این تدبیر به ویژه به مقامات امکان می دهد که اعتصاب ها و نشست هایی را که می تواند موجب بی نظمی و یا ادامه بی نظمی شود ممنوع،‌ سالن های نمایش را تعطیل و همچنین تدابیری برای تامین کنترل مطبوعات و انتشارات از هر نوعی اتخاذ کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار