نماینده ایالت میشیگان، که خانواده امیر حکمتی ساکن آن هستند، اعلام کرد تصمیم گرفته است به نفع توافق هسته ای ایران رای دهد.

نماينده ايالتی که خانواده حکمتی در آن سکونت دارند، از توافق هسته ای حمایت کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه نیویورک تایمز نوشت: نماینده دموکرات ایالت میشیگان در کنگره، ایالتی که خانواده امیر حکمتی ساکن آن هستند، روز پنجشنبه اعلام کرد تصمیم گرفته است به نفع توافق هسته ای ایران رای دهد. امیر حکمتی قدیمی ترین زندانی آمریکایی در ایران است. 

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود افزود: دان کیلدی که یکی از حامیان اصلی آزادی امیر حکمتی و دیگر آمریکایی هایی است که در ایران زندانی، در یک مصاحبه تلفنی گفت چهارشنبه شب رئیس جمهور باراک اوباما را از تصمیم خود مطلع کرده است.

 وی همچنین اعلام کرد تصمیم خود را به اطلاع خانواده امیر حکمتی هم رسانده است. 

نیویورک تایمز نوشت: ارزیابی کیلدی از توافق هسته ای ایران اهمیت زیادی دارد زیرا بحث در کنگره درمورد حمایت یا رد توافق ایران با مسئله زندانیان آمریکایی در این کشور گره خورده است از این رو تصمیم وی برای حمایت از توافق می تواند بر تصمیم دیگران نیز تاثیر داشته باشد. 

کیلدی گفت از مطالعه متن توافق هسته ای ایران به این نتیجه رسیده است که جدا از مسئله زندانیان تصویب این توافق اهمیت دارد. 

در عین حال وی تاکید کرد: "اگر این توافق به شکست بینجامد، سرنوشت زندانیان آمریکایی نامشخص تر خواهد بود."

 البته وی افزود نمی خواهد اینگونه نتیجه گیری شود که وی به این دلیل از توافق حمایت کرده است. 

در بیانیه ای که دفتر کیلدی منتشر کرد آمده است وی از این توافق حمایت می کند زیرا به این نتیجه رسیده است که این توافق جهان را به مکانی امن تر تبدیل می کند و در جهت تامین منافع آمریکا، متحدان آن و جامعه جهانی است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار