مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با حضور در شبکه خبر با اشاره به اینکه بودجه این سازمان در سال ۱۳۹۴ ، ۶۰ میلیارد تومان است و بخش عمده ان از محل حق بیمه تامین می شود گفت: رشد حق بیمه و منابع سازمان تامین اجتماعی متناسب با رشد حقوق و دستمزد است.

رشد حق بیمه و منابع سازمان متناسب با رشد حقوق و دستمزد استبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در گفتگوی روز خبری شبکه خبر با اشاره به تعداد بیمه شدگان این سازمان بر اساس اخرین آمار اظهار کرد: چهل میلیون و ۳۲۹ هزار نفر بیمه شدگان این سازمان که ۱۳میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شدگان اصلی که به همراه خانواده هایشان رقمی بالغ بر ۳۵ میلیون نفر و بیش از ۵ میلیون نفر مستمری بگیران اصلی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی در خصوص منابعی که سازمان تامین اجتماعی بابت حق بیمه دریافت می کند تصریح کرد: رشد حقوق و دستمزد در سال ۹۴ ، ۱۷ درصد است که رشد منابع بابت حق بیمه نیز در حدود افزایش حقوق دستمزد صورت می گیرد. 

نوربخش با بیان اینکه میان منابعی که از محل حق بیمه کسر میشود و تعهداتی که به صورت مصارف، سازمان را شکل می دهد تناسبی برقرار نیست ادامه داد: محاسبات بیمه ای نشان میدهد که تعهدات ، بیش از منابعی است که بر اساس نرخ حق بیمه محاسبه می شود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در 2 سال اخیر (سال 92 و 93 ) 50 درصد افزایش یافته ،یعنی در هر سال 25 درصد و این در طی یک دهه اخیر بی نظیر بوده است. 

وی در خصوص کسر حق بیمه از اضافه کاری کارمندان دولت تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی متناسب با ارقام لیستی که کارفرما اعلام می کند ،کسر حق بیمه را انجام داده که ان نباید کمتر از حداقل حقوق دستمزد باشد. 

نور بخش با بیان اینکه غرامتی که سازمان در رابطه با مدت ایام بارداری پرداخت می کند 6 ماه است گفت: طبیعتا منابع هر تعداد ماهی که به 6 ماه افزوده می شود باید تامین شود ودر این راستا  مجلس ،دولت را مجاز به افزایش ایام کرده و نیز سازمان در انتظار پرداخت منابع و اجرای این طرح است.

مدیر عامل سازمان در پایان با اشاره به تعداد افراد تحت پوشش بیمه بیکاری نیز گفت: در حال حاضر 160 هزار نفر تحت پوشش این بیمه هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار