امروز هر اثر هنری که خلق می‌شود یکی از سبک‌های قدیم را خواهد داشت و برای نوگرایی سبک نمی‌تواند جدید باشد، باید ایده نو گردد.

هادی برهانی آهنگ نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: به اعتقاد من همه‌ی سبک‌هایی که تا امروز در تاریخ هنر نهادینه شده است نو گرایی داشته است و از حالا به بعد از هر اثر هنری که خلق شود یکی از سبک‌های قدیم را خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت بحث مفهوم در هنرهای تجسمی افزود: سبک نمی‌تواند جدید باشد ولی ایده باید نو باشد. بر فرض ممکن است با پیشرفت علم موادی ساخته شود که نقاشی با آن مواد در شب و روز به رنگ‌های متفاوت دیده شد که این خود یک نوآوری است.

وی در خصوص ایده‌های نو خاطرنشان کرد: افرادی هستند که توانایی در اجرای کار رئال را ملاکی برای ارتقا نمی‌دادند و از سوی دیگر عده‌ای معتقدند باید از پایه شروع کرد و برای پیشروی در هر سبکی باید رئال را شناخت که به هر دو گروه ایراداتی وارد است که قابل بررسی است.

برهانی آهنگ در پایان گفت: یک شبه نمی‌شود ره صد ساله رفت. یک کودک هم اگر بو داشته باشد ناخواسته فُرم‌هایی می‌کشد که جدید است ولی به منزله‌ی یک اثر هنری نو تلقی نمی‌شود به همین خاطر است که می‌گویم هر اثر هنری نو باید منطق داشته باشد و حتی بی‌منطقی‌ترین آثار باید منطقی باشند تا پذیرفته شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار