بهمن عبدی داور بخش کاریکاتور هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرجوان گفت: کاری که حوزه هنری در خصوص توجه به مسئله بحران آب پیش گرفته است نوعی فرهنگ سازی است.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، بهمن عبدی داور بخش کاریکاتور هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرجوان با اشاره به هنرمندانی که در جشنواره‌های کشور شرکت می‌کنند گفت: برخی از شرکت‌کنندگان اگر کارشان درجشنواره‌ها مورد پذیرش واقع نشود در سایت‌های مختلف، داوران و دبیرخانه جشنواره را متهم می کنند؛ در حالیکه هنرمندان صاحب نام نگاه حرفه ای به جشنواره‌ها دارند و کاملاً بر مسائل جشنواره‌ها و سیاستگذاری‌های آن تسلط دارند و درمواجه با شریط بحرانی با منطق تصمیم گیری می‌کنند.

در این بخش از جشنواره که فراخوان با موضوعات بحران آب و غفلت و بحران هویت و معماری معاصر ایران وغفلت مردم، رسانه‌ها و بخشی از مسئولین منتشر شده است، هنرمندان باید به این موضوع توجه کنند اگر می‌خواهند به موفقیت برسند باید متناسب با اهداف جشنواره قلم بزنند تا رتبه کسب کنند.

وی ادامه داد: نشان دادن آن چیزهایی که در وهله اول به ذهن خطور می‌کند نباید به صورت مستقیم بیان شود بلکه باید نگاهی ویژه و منحصر به فرد به سوژه‌های اطراف خود داشته باشیم و با نگاهی نو آن را بیان کنیم.

وی در این رابطه بیان داشت: کاری که حوزه هنری در این خصوص پیش گرفته است نوعی فرهنگ سازی برای توجه به مسئله بحران آب است حال این موضوع چه به صورت طنز ارائه شود یا نگاهی تلخ داشته باشد در هر دو صورت می‌تواند از تأثیر برخوردار شود.

این هنرمند کاریکاتوریست صاحب سبک بودن و داشتن ایده و نوآوری را یکی از رمزهای موفقیت هنرمندان جوان توصیف کرد و اظهار داشت: هنرمندان باید توجه داشته باشند که دنبال کارهای تکراری نروند چون مخاطبان کاریکاتور به راحتی می‌توانند تشخیص دهند که این کار تقلیدی از کار چه هنرمندی است و این موضوع باعث سلب اعتماد مخاطب از هنرمند می‌شود.

عبدی توجه هیأت داوران جشنواره را در ارزیابی آثار به چند عالم اساسی و مهم متکی دانست وگفت: گاهی می بینیم اجرای اثری بسیار خوب است ولی موضوع، آن طور که باید پرداخته نشده است و متضاد آن هم وجود دارد که در زمینه موضوع خوب پرداخته شده است ولی از تکنیک و اجرا، آن اثر بی بهره است که تیم داوری با رعایت کردن تمام این جوانب به انتخاب آثار می‌پردازد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار