کارخانه پروپلین سرخس قرار بود در آستانه قدس رضوی به تولیت منطقه ویژه اقتصادی در سرخس احداث شود اما با وجود اعطای مجوز و تعیین سرمایه‌گذار هنوز عملیاتی نشده است.

تعطیلی سرخس بخاطر آستانه /  وقتی تعلل موجب افزایش خام فروشی می‌شوداحمد سجادی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه در صنعت نفت و گاز اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال‌‌های گدشته برنامه پنجم توسعه بیشتر مورد توجه مسئولان قرار نگرفته است باید بر اساس برنامه‌ریزی مدون این سیاست‌های کلان در پیشبرد توسعه اهداف اقتصادی مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: توجه به صنایع پایین دستی نفت و گاز و میادین مشترک یکی از اهرم‌های کلیدی رشد اقتصاد کشور است.

سجادی با اشاره به اینکه صنایع پایین دستی نفت و گاز ارزش افزوده بیشتری را برای کشور به همراه دارد گفت: مقام معظم رهبری به همین منظور سیاست‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس از ساخت کارخانه پروپلین، پتروشیمی در سرخس خبر داد و گفت: متأسفانه مجوز احداث این کارخانه از طرف وزارت نفت ارائه شده است اما با توجه به اینکه زمین در اختیار آستان قدس رضوی است احداث این کارخانه را با مشکل مواجه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون مجوز احداث زمین و سرمایه‌گذار آن مشخص است ولی هنوز ما به نتیجه اساسی در این زمینه نرسیده‌ایم.

سجادی گفت: احداث این کارخانه به دلیل نزدیکی به خوراک گاز می‌تواند پتروشیمی‌ها را از کمبود این محصول استراتژیک بی‌نیاز کند اما اگر اجرای این پروژه به تعویق بیفتد علاوه بر اینکه ارزش افزوده و ثروت ملی از دست می‌رود ما باز هم به سمت خام‌فروشی حرکت خواهیم کرد.

عضو کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: هر چه سریع‌تر باید احداث این کارخانه کلید بخورد سیاست مهم استراتژیک خراسان رضوی این است که به دلیل داشتن منابع عظیم گازی این کارخانه را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار