بنی‌هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تحقق برنامه ششم مستلزم همکاری دولت و مجلس/ جبران عقب‌ماندگی در صورت لغو تحریم‌ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه پنجم پیشرفت چندانی حاصل نشده جرا که هم اکنون اکثر پروژه‌ها به دلیل بی‌توجهی و کمبود منابع به سرانجام نرسیده‌اند.

سیدهاشم بنی‌هاشمی در گفتگو با خبرنگار حوزه نفت  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم اظهار داشت: مطالب عنوان شده از سوی رهبر انقلاب مربوط به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که در این برنامه مطرح شده است.

وی تصریح کرد: در این سیاست‌ها بیشتر موضوعات نفت و گاز، توسعه میادین نفتی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر از تولید محصولات پتروشیمی و نفت و گاز همچنین جلوگیری از بحث خام‌فروشی پرداخته شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید از ظرفیت تولید داخلی اعم از نیروی انسانی، صنایع بتوانیم در پیشبرد اهداف توسعه صنعت نفت و گاز استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: شرکت‌های بزرگ به صورت کنسرسیوم در زمینه حوزه بزرگ صنعت نفت وارد شده‌اند تا اولویت‌های مطرح شده از سوی وزارت نفت را پیگیری نمایند به طوری که هم اکنون در حوزه میادین مشترک پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم.

بنی هاشمی تأکید کرد: توسعه فازهای پارس جنوب در دستور کار مسئولان است که باید دولت و مجلس تمام تلاش خود را برای افزایش تولید در بخش‌های مختلف را سرلوحه کاری خود قرار دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در برنامه پنجم پیشرفت چندانی حاصل نشده جرا که هم اکنون اکثر پروژه‌ها به دلیل بی‌توجهی و کمبود منابع به سرانجام نرسیده‌اند به طوری که علی‌رغم برنامه‌ریزی برای جلوگیری از خام‌فروشی باز همه به این سمت حرکت کرده‌ایم.

وی در خصوص مذاکرات وین اظهار داشت: صنعت نفت ایران به دلیل تحریم‌ها آسیب‌های زیادی را متحمل شده در حالی که ایران توان تولید نفت در ظرفیت‌های مختلف را دارد اما این تحریم‌ها باعث شده است که ایران از ظرفیت خود به نحو احسن استفاده نکند.

بنی‌هاشمی تصریح کرد: در صورت لغو تحریم‌ها فرصتی برای افزایش تولید و جبران عقب‌ماندگی‌ها فراهم می‌شود باید مسئولان کشور برنامه‌ریزی اصولی برای رسیدن به اهداف مورد نظر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که باید مورد تأکید قرار گیرد موضوع خام‌فروشی نفت است فروش نفت خام به صورت قدیمی نمی‌تواند اشتغال‌زایی و ارزش افزوده بیشتری را داشته باشد باید از نفت در زمینه تولید محصولات استراتژیک استفاده نماییم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار