یک کارشناس اقتصادی:

آثار لغو تحریم در کوتاه مدت نمایان نمی شود/ رشد اقتصادی ارتباطی با تحریم ندارد

یک کارشناس اقتصادی گفت: اینکه انتظار داشته باشیم در صورت لغو تحریم در کوتاه مدت توسعه رخ دهد منطقی نیست و این موضوع نیاز به گذشت به زمان دارد.

محمدقلی یوسفی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصاد کلان گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه رفع تحریم‌ها حذف واسطه‌ها را در پی دارد، اظهار داشت: در صورت لغو تحریم‌ها شاهد آزاد شدن منابع، احیای روابط بین المللی، ورود کالا بدون نیاز به واسطه‌گری و انتقال سرمایه‌گذاری خارجی به کشور خواهیم بود.

این استاد دانشگاه افزود: این مسائل منجربه رشد و توسعه اقتصادی می‌شود اما اینکه انتظار داشته باشیم یک مرتبه و در کوتاه مدت این اتفاقات بیفتد منطقی نیست بلکه نیاز به گذشت به زمان دارد.

وی با بیان اینکه در کنار رفع تحریم باید مشکلات داخلی که ارتباطی با تنگناهای بین المللی ندارد نیز رفع شود، ادامه داد: لغو تحریم می تواند به صادرات نفت، انتقال تکنولوژی، افزایش فعالیت‌های صنعتی، رفع کمبودهای تولید، حذف واسطه‌ها و بازگشت ثبات به اقتصاد کشور کمک کند.

یوسفی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ما تشنه تکنولوژی بوده و از طرفی از بی ثباتی رنج می‌برد این مسئله می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

این کارشناس اقتصادی همچنین به رشد اقتصادی اشاره کرد و گفت: رشد تحت تاثیر متغیرها و مبادلات پولی است و ارتباطی به تحریم یا عدم تحریم ندارد از این رو برای دستیابی به رشد 8 درصدی اقتصاد بستگی به اقدامات متولیان دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار