ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: واردات از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 58 درصدی در وزن و با کاهش 28 درصدی در ارزش روبه روبوده است.

واردات به سیستان و بلوچستان کاهش یافته استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از زاهدان؛ طاهره هامون نورد افزود: صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 57 درصد افزایش و از لحاظ ارزش 44 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: کل صادرات طی 2 هزار و 369 فقره اظهارنامه به وزن 386 هزار و 726 تن و ارزش 139 میلیون و 236 هزار و 369 دلار رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اقلام عمده صادراتی عبارتند از مصالح ساختمانی سیمان، گاز، قیر، تخم گشنیز، سیب درختی، محصولات شیمیایی و وسایل صنعتی، که به کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه، کویت، و امارات و سایر کشورها صادر شده است.واقلام وارداتی را شامل برنج خوراکی،کنجد، دام، نخود، پارچه، لوازم یدکی خودرو، کالاهای صنعتی و خانگی و غیره ازکشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه، کره، تایوان، امارات، چین و سایر کشورها انجام شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.