معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بر ضرورت ساماندهی منظر پل تاریخی زمانخان تأکید کرد.

به گزارش گروه استانهایباشگاه خبرنگاران از شهرکرد،محمدحسن طالبیان در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و در بازدید از پل تاریخی زمانخان، با تأکید بر اهمیت ساماندهی منظر این اثر گفت: روند مرمتی این پل تاریخی با توجه به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی عملیات اجرایی، بسیار خوب است.

وی نسبت به رعایت دوره های تاریخی و اقدامات حفاظتی این اثر اعلام رضایتمندی کرد.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مهمترین عامل مخدوش شدن منظر آثار تاریخی را تعرض ساخت و ساز در حریم اثر دانست و گفت: برخی ساخت و سازهای اطراف پل زمانخان هم با تعرض به حریم این اثر تاریخی، منظر این پل را مخدوش کرده است.

پل تاریخی فرهنگی زمانخان در فاصله حدود 30 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری بر روی رودخانه زاینده رود در شهرستان سامان قرار دارد که پذیرای گردشگران و مسافران زیادی است.

این پل تاریخی با قدمت افزون بر 400 سال و متعلق به دوره صفویه، در سال 1357 و به شماره 1744 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شهرستان سامان، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری، بابیش از۳۴۴۸۶ نفر جمعیتمی باشد که مرکز آن (شهر سامان) در فاصله 22 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد.

این شهرستان، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.