بهره برداری از مرحله نخست طرح توسعه باغات شهر سودجان از توابع شهرستان شهرکرد در آیینی با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

بهره برداری از مرحله نخست طرح توسعه باغات سودجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از شهرکرد، مدیرکل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در آیین یهره برداری از فاز نخست طرح توسعه باغات سودجان گفت: این طرح توسعه ای دارای دو هزار و 300 هکتار مساحت می باشد که در مرحله نخست، 600 هکتار آن به بهره برداری رسید.

رستم غیبی پور افزود: 70 درصد این طرح به صورت باغ و شامل درختان سیب و بادام، و بقیه به صورت مزرعه است.

وی اضافه کرد: برای مرحله اول این طرح، استخر ذخیره آب با ظرفیت چهار هزار و 500 متر مکعب هم احداث شده است.

غیبی پور با اشاره به هزینه 342 میلیارد ریالی از آغاز این طرح گفت: 172 میلیارد ریال این مبلغ از محل تسهیلات پرداختی به کشاورزان و مابقی از محل اعتبارات دولتی تأمین شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بهره برداری فاز نخست این طرح، زمینه اشتغال مستقیم 700 نفر را فراهم می کند، افزود: با بهره برداری کامل این طرح، زمینه اشتغال مستقیم افزون بر یک هزار نفر از مردم منطقه ایجاد می شود.

به گفته وی؛ اجرای طرح توسعه باغات سودجان باعث صرفه جویی در مصرف آب، افزایش بازدهی در استفاده از زمین و ارتقای کمی و کیفی محصولات باغی و زراعی می شود.

شهر سودجان از توابع بخش لاران شهرستان شهرکرد در چهارمحال و بختیاری است که در کناره رودخانه زاینده رود و فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد و با ۲ هزار و ۳۲۱ متر ارتفاع از سطح دریا، از جمله مناطق مرتفع و سردسیر در شمال این استان به شمار می رود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.